Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Græsningsarealer
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 15:16

Vi er muligvis i den dejlige situation, at vi kan leje 3 HA sommergræs med tilhørende sø og naturligt læhegn. Der er taget vandprøver af søens vand og det er godkendt til drikkevand.

Spørgsmålet lyder så på om der skal en pumpe til at få vandet i en balje eller man kan lade dem gå ned til søen og drikke? Søen er ret stor og vist en 7 meter der hvor der er dybest.

Er faktisk i tvivl om en hest kan finde på at svømme ud i en sø eller den fungerer som et "hegn". Jeg er nok mest stemt for at hegne ind så ikke de kan komme til søen og så vande dem i baljer.

Ville da gerne høre om der er nogen der har heste gående ved søer og hvordan jeres folde er indrettet.

Hilsen Camilla

Dejlig ox hingsteplag sælges

Ox hingsteføl sælges

4 års ox hoppe sælges - let redet

Se mere på www.ac-arabians.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hos os er hele søen
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 15:28

indhegnet sammen med folden og de har fri adgang til den, dvs de drikker vandet.

Tidligere ejere har haft hegn et par meter ud i søen , men de kunne strengt taget svømme over (den er 3-4-5 meter dyb og vi hev masser af gammelt hegn op af den da vi renoverede hegn - kan du lige forestille dig en svømmende hest sidde fast i gammelt hegn ude i søen ??? )og løbe frit ud bagom søen- ikke smart, det ville mine lipizzanere gøre ila en dag eller to.

Så hvis ellers der ikke er bundløse mudderhuller de kan sidde fast i...ville jeg lade dem have adgang til søen. Mine elsker deres sø og de sætter stor pris på at den er inde i folden.

Eva

En ledig boks i Sorø. Både klassisk og sportsdressur, tæt ved skov, super folde både sommer og vinter. Rare heste og ejere, omsorgsfuld pasning.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider