|
|
| Fluemaske? |
|
|
Ja, jeg er allerede nu begyndt at gruble over hvad jeg skal gøre ved min hoppes øjne her til sommer. Sidste år løb de nemlig ret kraftigt i vand og det kan jo ikke være behageligt for hende... Jeg gav hende fluepandebånd på sidste år, men de andre heste hiver i det, så det falder af (dem i bomuld) eller spiser det (dem i plastik), så det virker kun optimalt i et par dage desværre... Nu går jeg så også tænker i at købe en maske til hende, men jeg vil helst ikke have at hun skal gå med grime - kan man få nogle, der kan sidde på "af sig selv"? og IKKE falder af med det samme. Hvis det nu viser sig, at hendes foldkammerater også spiser dén - har I så andre forslag? Jeg smører hende med anti-insekt-middel regelmæssigt, men det skal man jo holde langt væk fra øjnene..
Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan) Shit happens! ... I just try not to step in it Learning seriously affects your brain -aau.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bucas.. |
| Forfatter:  |
Lilar |
| Dato:  |
29-03-2006 15:38 |
|
har lavet en som kan sidde på ugen grime. Så vidt jeg ved, så skulle de sidde ret godt fast. Tika har flere forskellige i forskellige prisklasser: www.tikarideudstyr.dk/ Linda.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb Medlem af FHK, HGK og pylreklubben hestensurtehave.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grandi går |
|
|
for tiden hver eneste dag ude på folden fra kl. 7-20 med hel-fluemaske på  Han bliver generet i solskin, og især da der lå al den sne var det meget hårdt for ham. Så gik han ind i skuret - men det var jo også synd. Den virker glimrende, simpelt hen som et par solbriller  Så han må bare lege rockstjerne - med solbriller på i al slags vejr 
fra Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hel-fluemaske |
|
|
Nin@: Hvor har du købt den henne? jeg leder nemlig også efter en der kan beskytte mod solen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sort fluemaske |
pjemm |
30-03-2006 08:54 |
|
Jeg har samme erfaring, sådan en maske med hul til ørerne og velcrolukning under kæben. Grimen er faktisk mere i vejen, i hvert fald ikke nødvendig. Hjælper rigtig godt mod løbeøjne. Jeg har købt min sorte i zoo zity, men de fås flere steder. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Weatherbeeta |
|
|
Hej Sine. . Weatherbeeta laver nogle glimrende masker , de er hvide og med hvid syntetisk lammeskind rundt i kanterne og kraftig velcrobånd under kæben, der er netører på også, og masken er så stiv i stoffet at den ligger ud fra hovedet, så øjnene er fri inde under masken - mener det er det samme med Bucas´s model, men måske Weatherbeeta er billigere... ...mener jeg gav kr 145,- for mine forrige sommer - og de HOLDER godt, falder ikke af, og beskytter både for løbeøjne og mitter i ørerne - med Weatherbeeta´s masker kan man nemt lægge grimen udenpå, uden problemer. . Mine heste er så glade for dem om sommeren, at de selv kommer hen og stikker hovedet i dem, når jeg kommer ud på marken med dem ved middagstid på de varme vindstille dage.  . NB : Ved en ganske alm. 30 graders vask er de uanset hvor beskidte de kan være atter kridhvide, og er tørre og klar til brug igen på kun en ½ time.  .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hos Heri |
|
|
Jeg har købt denne her hos Heri for nogle uger siden. Den er mørkeblå, og det er rigtig godt mod solen - den hvide er ikke nær så god til dét, men den er sikkert udmærket mod fluer  Han har også en, der er ternet, men den har jeg klippet op sidste sommer, så den virker som solskærm, altså kan han se ud, men ikke op. Den bruger han på døgnfold, fordi han skal jo kunne se noget om natten . Det varer jo nok lidt endnu, inden de kommer på døgn... Den mørkeblå (ja, egentlig dem begge to) sidder meget godt fast, og han går altid uden grime. Jeg tror, den kostede omkring 150 kr.
fra Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar |
|
|
Tak for svar  Så skal jeg da ud at købe en maske til hende. Jeg tror den skal være sort/mørk - ved ikke om solen generer hende, men better safe than sorry. Hvad kostede den fra Heri, Nin@?
Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan) Shit happens! ... I just try not to step in it Learning seriously affects your brain -aau.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg tror |
|
|
fra Nina Boks ledig i Hillerød - dejligt sted, direkte til skov, supergod ridebane. Hestene på store folde alle lyse timer, står på tørv, fodres med masser af wrap mv. Skriv i min beskedboks 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej undskyld |
|
|
det var jo slet ikke det jeg ville spørge om Det ar du jo svaret på! Det jeg VILLE spørge om var hvilket mærke den har - den fra Heri?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nååårh... ;-) |
|
|
Jamen, det kan jeg ikke huske, og nu hænger den jo oppe i stalden  I øvrigt kostede den 165 kr, det så jeg lige. Den sidder utroligt godt, så den kan klart anbefales  Det er én uden 'ører' - dem med ører kan godt genere, har jeg indtryk af - men hvis hesten 'har noget' med ørerne, er de måske meget gode 
fra Nina Boks ledig i Hillerød - dejligt sted, direkte til skov, supergod ridebane. Hestene på store folde alle lyse timer, står på tørv, fodres med masser af wrap mv. Skriv i min beskedboks 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fluemaske |
Cruella76 |
02-04-2006 10:30 |
|
Min gamle vallak lider også meget af at øjnene løber i vand, så han har haft denne på hver sommer de sidste par år:  Billedet er ikke så godt, men håber du kan se den lidt alligevel. Den er købt i en ganske almindelig rideudstyrsforretning, til 80 kr., og den har holdt to somre indtil videre:)
Christel Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flue maske |
Lerke Larsen |
02-04-2006 14:03 |
|
Der hvor jeg passer heste er der en shetlænder hvis øjne løber i vand. Plejer at bade hans øjne i afkølet kamille te. Det er ret effektivt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumt spørgsmål |
|
|
Her kommer nok et dumt spørgsmål, men hvad sker der hvis en flue kommer ind under masken? Kan det lade sig gøre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan det |
|
|
sikkert godt, men mon ikke hesten dræber den ved at gnide hovedet mod en forben? Jeg tror nu ikke det sker ret let, for masken sidder jo til med sådan noget teddy 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar |
|
|
igen!  Jeg tror hun skal have uden ører - det er der vist ingen årsag til at have på i hendes tilfælde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan tilslutte |
|
|
mig modellen fra Heri i Lynge, den med ørerne genere overhoved ikke, min går med sin 24 timer i døgnet og skal blive ved med det lang til fremover grundet et svært tilfælde af hornhindebetændelse som dog er helet nu men de kære øjne er sarte efter sådan en omgang og jeg har begge modeller og det er faktisk den med ørerne der sidder bedst. Jeg rider dog med den uden ører da den sidder bedst udenpå trensen. mvh Jeanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
tage den uden ører. Det må da genere lidt med 'ørerne' i regnvejr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Nina |
|
|
nej det er faktisk rarere idet vandet ikke kommer ind i ørerne som sagt har jeg begge modeller og pasformen samt comforten med ørerne er bare bedre, jeg troede ligesom de fleste at det måtte være generende indtil jeg selv havde prøvet "øre" modellen som unægtelig ser spacy ud, men som jeg siger pleasure before beauty. mvh Jeanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil det sige, |
|
|
at heste, der går uden fluemaske 'med ører' i får vand i ørerne  Nej, vel - for det gør langt de fleste heste jo 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fluemaske |
|
|
Nin@: You've got a point there 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fluemaske |
|
|
Nin@: You've got a point there 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|