Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Brændenælder og tidsler
Forfatter: 
Dato:  19-06-2003 17:24
Hejsa..

Den mark "min" hest går på er fyldt med brændenælder og tidsler. Jeg ved godt det ikke er farligt for dem, men spiser de dem??

Mvh Nina
0
0
Svar på denne tråd

Tidsel......
Forfatter: 
Dato:  19-06-2003 17:30
Jeg oplevede i går at min hest spiste en tidsel, men jeg er ikke sikker på det er normalt.

vh. Minja/Ulla
0
0
Svar på denne tråd

tidsler-ja en gang :)
Forfatter: 
Dato:  19-06-2003 18:46
jeg er sikker på din hest kun syntes en tidsel er spændende EN gang :)
ellers er der vel så meget græs at det har 1. priotet.

>M.V.H Mette & Chanel ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Det gør de.......
Forfatter: 
Dato:  19-06-2003 18:50
På vores fold er der et hjørne som kun er brændenælder og tidlser.
Vi fik pløjet og sået sidste år og ventede så på græsset ville komme.Det gjorde skam også, men i det lille hjørne var det altså ukrudt der kom op.
Vi var lidt kede af det, for vi syntes jo at der var noget græs der gik til spilde på den måde.
Og vi regnede jo ikke med at hestene ville spise det. Men....... Vi skulle blive klogere. De syntes det var enormt dejligt at sætte tænderne i både tidsler og brændenælder. Det var ikke fordi der ikke var mere græs tilbage, men ganske simpelt fordi de kunne lide det.
Tina
0
0
Svar på denne tråd

brændenælder
Forfatter: 
Dato:  19-06-2003 19:56
Hej...

Hestene vil som regel gerne spise brændenælder specielt når de er "slået" (altså er knækket af deres stilk og ligger på jorden), så spiser de det gerne samme dag eller dagen efter.

Jeg har endda hørt at det skulle være sundt for dem (og egentlig også for os mennesker) at spise nælderne pga vitaminer og andre gode ting...

(tidsler ved jeg ikke noget om).

Knus Heidi :-D
0
0
Svar på denne tråd

tidsler er sunde
Forfatter: 
Dato:  19-06-2003 22:25
men "høst" dem og lad dem tørre..

Opstaldning tilbydes 13 km vest for Århus og billigt :) Skriv og hør nærmere!

Vil du være med til at diskutere "det åndelige"? Så se her
0
0
Svar på denne tråd

Tidselolie
Forfatter: 
Dato:  20-06-2003 09:09
Hestene tager gerne lidt stikkeri på tungen med for at få fat i olien der er i tidslerne.

Specielt toppen er olieholdig..

De er da lidt søde at se på når de ligeså forsigtigt tygger tidsler i sig, ikke? ;-)

/Mia.
Reality is a crutch for those who can't handle drugs..
0
0
Svar på denne tråd

Min hest spiser tit...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2003 11:06
brændenælder og tidsler som om det er en delikatesse, for vi har nok af dem på marken.

MVH christine
0
0
Svar på denne tråd

tidsler stikker kun på benene
Forfatter: 
Dato:  20-06-2003 13:04
Det er ikke sikkert de spiser dem hvis der er græs nok.
Der er også mange heste der ikek kan lide at gå i de stikkende tidsler, og det kan være nok til at de lader området være, selvom de faktisk godt kan lide smagen af dem (og stikkeriet i munden generer dem ikke(brændennælder heller ikke)).

Hvis de ikke spiser dem, kan I hakke dem af med en le, og smide dem til tørre på et stykke med lavt græs, så spiser de dem nok som supplement til græsset, og så kan græsset få en chance for at komme lidt bedre, dér hvor de vokser.

Både tidsler og brændennælder er sunde og vitaminrige. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Ik' min pruHHer..
Forfatter: 
Dato:  21-06-2003 14:06
Mine heste spiser hverken brændnælder eller tidsler, der er altid en eller anden tidselbusk eller brændnældebusk hist og her , men har da oplevet at en af vores heste kløede sig på en tidsel , det så ret sjovt ud fordi han var meget forsigtig..Hehe..Men som sagt, ingen af vores heste spiser dem..

|~Amanda-Glit~|

:-D *Jeg vil smitte hele verden med mit gode humør* :-D
~"Man kan tvinge hesten til truget men man kan ikke tvinge den til at
drikke"~
[Rigtige ryttere rider hesten der passer dem]
0
0
Svar på denne tråd

Tidsler og brændenælder
Forfatter: 
Dato:  21-06-2003 22:45

Vore heste kunne ikke drømme om at spise dem i "rå" tilstand, men mejet og tørret er det en delikatesse.
0
0
Svar på denne tråd

Hej alle....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 12:53
Tak for alle jeres svar, nu ved jeg da at jeg ikke skal være bange for han spiser dem, så er det op til ham om han har lyst til at spise de stikkende tingelster :-)

Vh Nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider