Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ringfod??
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 20:12

Hej alle sammen.
har skrevet ind før angående min hestes ben

Det er højre forben hun er halt på, dyrlægen ved ikke hvad den fejler og nu har hun så steå total halt siden december.

Nu har jeg bemærket at hun har fået 2 buler lige på koden. det er på inder- og ydersiden.

Forhørte mig hos min underviser, han syntes det kunne tyde på ringfod

Har ingen anelse af, hvad det er, hvordan det opstår og sådan. Og kan det overhovedet være det

Forsøger at hjælpe min hest, men hun får mere og mere ondt

Håber jeg høre fra nogen, mangler hjælp.

Med venlig hilsen Nanna og Pelle

0
0
Svar på denne tråd

ringfod
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 20:53

Hej

Så vidt jeg husker er ringfod knoglenydannelse i kodens glideled.

dvs der dannes ekstra knoglevæv der gør at de små knogler i koden bliver mere ufleksible med evt smerter til følge.

ringfod er desværre uhelbredelig, dvs det kan kun gå den forkerte vej, der er dog en del ting man kan gøre for at lette hestens hverdag.

Har din hest været til røntgen?? Hvis den ikke har det vil det nok være en god ting at få taget røntgen.

Hvis din dyrlæge ikke kan komme med en ordentlig diagnose, ville jeg nok vælge at rådføre mig med en anden dyrlæge.

mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 21:14

hvis du har mistanke om at det er hovbens.ringfod der er tale om, sys jeg du burde fåd en røntgenfotograferet for at se om det er det. og så sys jeg du skulle surfe lidt på nettet og søge noget info omkring det, da jeg ved at der i løbet af de seneste år har været meget udvikling på det område. kontakt en anden dyrlæge eller kontakt din egen igen og kræv noget handling.

hvis din hest har mange smerter burde den nok have noget smertestillende i hvert fald indtil I har konstateret hvad den fejler.

0
0
Svar på denne tråd

ringfod
Forfatter: 
Dato:  20-03-2006 07:46

Du må undskylde,men jeg syntes at hvis din dyrlæge har haft hesten i behandling ,og den har været halt siden december,er det dyrlægen der er noget galt med.

Det er da rigtigt at det kan være ringfod med de hævelser som du beskriver,og det kan KUN med sikkerhed be,eller afkræftes ved røngten.

Men har den været jævnt halt siden,eller har den haft gode dage,for så pludselig at blive meget halt igen,efter et par dage??

I det sidste jeg omtaler ,kunne det være at en hovbyld der har prøvet at komme ud ved kronranden,og det vil også give en hævelse hvor det sker.

Hvor varm er hoven,eller er den overhovedet varm.??

Er der puls??

Hvad siger din smed?? Han er måske den der har lettere ved at stille en dianose,hvis det er i hoven.

Men jeg ved ihvertfald,at hvis dyrlægen siger at han ikke kan finde ud af det,ja så skulle han da med det samme kontakte en kollega,med mere erfaring.

Det er kun på den måde at han selv kan lære nyt,som så senere vil hjælpe andre heste,vi skal alle lære hverdag,vi bliver aldrig udlært.

Men umiddelbart ville jeg kontakte en anden dyrlæge,da det ikke kan være meningen at hesten skal lide i så lang tid,fordi han ikke gider finde en der er bedre end ham selv.

MVH. Den Gamle Smed NSW

0
0
Svar på denne tråd

Ringfoden vil
Forfatter: 
Dato:  20-03-2006 07:49

typisk sidde ml kode og kronrand. Men læs om de forskellige typer ringfod hos netdyrlægen.

Min fik konstateret ringfod sidste år i april. Den havde ondt i perioder indtil september. I den tid havde jeg smertestillende, så jeg selv kunne gi´når det var påkrævet. Idag er han rengående og ringfoden har "sat" sig. Han vil til evig tid, skulle gå med specielbeslag ( ringsko + sål + silicone).

Jeg vil råde dig til, at få den røgntenfotograferet og muligvis få en anden dyrlæge ud. Men du kan også fortælle din egen dyrlæge, om din opdagelse. Min reagerede nogen tid før, vi med øjet kunne se ringfoden/ nydannelserne af knoglerne. Jeg undres over din dyrlæge ikke kan finde årsagen, så må han jo blive ved...

Nu din hest får mere og mere ondt, håber jeg i smertestiller den!?

Ønsker dig rigtig meget held og lykke.

Tina Hansen

www.team-stald-hestehaven.dk

Opstaldning tilbydes -privat hestepension - Pt. 1 ledig plads i løsdriften. Sommergræs tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  22-03-2006 17:27

Tak for svarene alle sammen.

Jeg er blevet noget klogere angående hendes ben.

Det er ikke ringfod, da hævelserne pludselig forsvandt.

Hun han nu 2 buler på selve koden.

Dyrlægen kommer enganf i næste ugr. og hun ikke ikkr på smertestillende.

Hun er varm fra Kodeleddet og til knæet.

Dyrlægen siger det kan være en sene skade, dog ikke en klapsene, (det har hun på venstre forben)

Hun blev halt på det højre imens hun stod stille med klapsenen..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider