Du må undskylde,men jeg syntes at hvis din dyrlæge har haft hesten i behandling ,og den har været halt siden december,er det dyrlægen der er noget galt med.
Det er da rigtigt at det kan være ringfod med de hævelser som du beskriver,og det kan KUN med sikkerhed be,eller afkræftes ved røngten.
Men har den været jævnt halt siden,eller har den haft gode dage,for så pludselig at blive meget halt igen,efter et par dage??
I det sidste jeg omtaler ,kunne det være at en hovbyld der har prøvet at komme ud ved kronranden,og det vil også give en hævelse hvor det sker.
Hvor varm er hoven,eller er den overhovedet varm.??
Er der puls??
Hvad siger din smed?? Han er måske den der har lettere ved at stille en dianose,hvis det er i hoven.
Men jeg ved ihvertfald,at hvis dyrlægen siger at han ikke kan finde ud af det,ja så skulle han da med det samme kontakte en kollega,med mere erfaring.
Det er kun på den måde at han selv kan lære nyt,som så senere vil hjælpe andre heste,vi skal alle lære hverdag,vi bliver aldrig udlært.
Men umiddelbart ville jeg kontakte en anden dyrlæge,da det ikke kan være meningen at hesten skal lide i så lang tid,fordi han ikke gider finde en der er bedre end ham selv.
MVH. Den Gamle Smed NSW