Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Går ud over den lille tykke hale!
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 11:42

hej...

Når min lille shetlænder tisser, kan hun ikke løfte den store tykke hale nok, og derfor kommer halen lidt til at ligne en ko-hale (flager fra afføring)...

Jeg har prøvet at vaske den og ordne den og klippe det ALLER værste af... men hvad kan jeg gøre ved det? hun har en kæmpe tyk hale...

Hendes urrin står lige ud i en stråle i halen! og afføringen rammer også!

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Knus Cecilia.

0
0
Svar på denne tråd

Tynd den yderligere ud.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 11:47
Jeg ville nok fortsætte, som du allerede har startet: selvfølgelig holde den rimeligt ren og klippe det værste af.

Hvis hun ikke er en 'udstillingsmodel' så prøv at tynde kraftigere ud, men nøjedes med at gøre det på indersiden, så det ikke kan ses.

Nogen klipper jo siderne af haleroden. Måske kan du praktisere lidt af det samme, men kun det nederste af haleroden og kun på indersiden? Eller måske kommer det til at stikke, når det vokser ud igen?

Spørg en frisør

CC-foto.dk

Nyt design, nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 11:50
ok... det vil jeg prøve... men hvis jeg gør dette, er der så nogen regler for hvis hun skulle til udstilling? har fuld stamtavle, og er en fin lille hoppe...
0
0
Svar på denne tråd

Ja, der er regler.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 11:51
Jeg er ikke 100% inde i dem, men du må faktisk ikke røre man og hale med en saks, hvis hun skal på udstilling :-(

CC-foto.dk

Nyt design, nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 11:57
nå, ok... dvs sige at jeg aldrig kan komme til udstilleing? har haft klippet både man og hale eller er der en hvis tids-grænse???
0
0
Svar på denne tråd

Det må bare ikke kunne ses.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 12:01
Hvis det ikke kan ses, så er der vel ingen problemer :-)

Der er jo desværre en hest og pony her og der, der "mister" (den klippes af) manen pga. et kraftigt luseangreb e.lign. men det kan jo ikke se, når den er klar igen.

En anden idé: prøv at lave et par store fletninger i det inderste af halen. Du må endeligt ikke flette helt stramt op til haleroden, men bare flette ganske løst de første 10-15cm. og så lave en stram fletning for resten. Måske kan hun lettere flytte halen til siden, hvis hårene er mere samlet?

CC-foto.dk

Nyt design, nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

!!!
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 12:13
nå,ja... fantastisk ide!:-) det vil jeg da prøve:-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider