Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fodring med wrap
Forfatter: 
Dato:  17-06-2003 16:48
Jeg regner med at fodre med wrap i vinter.. har ikke rigtig gjort det før, så jeg har lige nogle spørgsmål..

jeg har tre ponyer.. kan jeg på nogen måde bruge de store baller (evt. hvis jeg kan få dem rimeligt tørre)?

hvor meget giver i for det (pr. kg. leveret/ikke leveret)?

er der nogen der har erfaring med de små?

hvor meget må man fodre med og hvor meget gir det (sådan gennemsnitligt.. jeg ved der er forskel)??
hej hej
Julie

(jeg vil gerne høre fra nogen som har noget til salg.. gerne leveret eller nær roskilde)
0
0
Svar på denne tråd

der er stor forskel
Forfatter: 
Dato:  17-06-2003 18:09
små baller på 40-50 kg koster mellem 50-100 kr alt efter kvalitet og hvor i landet du bor.

Store baller fåes fra 250-400 kg og koster lidt over 1 kr kg i snit.

jeg giver 300 kr for en balle på ca 350 kg privat, selv hentet.

hvis det er rimelig tørt kan det samtens holde sig 10-20 dage hvis du åbner ballen i den ene ende og alder resten være pakket ind. men mange vælger at sprætte ballen helt op, men så tørrer det som hø, og det kan min ene ehst ikke tåle pga støvet.

Jeg bruger en balle på 10-14 dage til 2 heste og en plag...........

Karina.
0
0
Svar på denne tråd

Hvis det er meget
Forfatter: 
Dato:  18-06-2003 09:27
tørt, fra 70% tørstof og over, kan det godt holde sig i to til tre uger (afh. af hvor varmt det er i vejret, husk at wraphø aldrig må stå direkte i sollys). Hvor meget dine ponyer skal have, kommer an på hvad de vejer, du skal ca. du give 5-8 kg eller ad libitum. Hvis du får noget der er vådere, 60% tørstof eller mindre, skal du give væsentlig mere wrap (ca. 7-10 kg) det bedste er dog her at give ad libitum, og så supplere med korn og tilskudsfoder efter huld og arbejde.

Jeg giver 1 kr/kg for noget meget tørt wraphø, det er næsten bare hø der er pakket ind, men det er altså 400 kg baller.

Mvh. Luna ;-)

B-) Hesten kan sagtens leve uden os, men vi ikke uden den! B-)

0
0
Svar på denne tråd

dersom det er tilsatt
Forfatter: 
Dato:  19-06-2003 00:16
kofasil (tror det er riktig skrevet) kan det holde sig i 3 uger. Kofasil er spesielt lavet for hest og drebeer blant annet svampsporene som er farlige for hesten.

jeg bruger det selv og har vært svært fornøyd med det.
;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider