Hej Alle
Jeg har i længere periode haft problemer med Jack´s venstre volte. Især i galoppen, hvor han har store problemer med at gå ligudrettet samt bøje sig til indvendige side. Det er lidt svært at forklarer, men det føles som om at man egentligt rider højre volte, når man faktisk rider ventstre og selvom han går fuldstændig lige ud, sidder du og føler, at man hælder ind ad i volten, altså skævt.
Jeg har længe været af den overbevisning, at noget måtte altså være galt, træningsmetoder og at han nu har været redet i 2 år, taget i betragtning.
Jeg har desværre spist mig lidt af med diverse kommentarer om, at det nok skulle komme, nogle heste tager længere tid om at lære tingene og finde balancen osv.
Jeg tog den beslutning for noget tid siden, at jeg ville køre ham op til Tove Due, fordi jeg var overbevist om, at der var noget andet galt (selv om massør og anden kiropraktor havde sagt det var et spørgsmål om træning).
Tove Due fandt så, at han var totalt låst i korsbenet og pga. dette også i ryggen. Især ved korsbensproblmer har hesten meget svært ved at sætte det indvendige bagben og dreje rundt/bøje sig.
Nu har Jack så haft fri i den af Tove anviste periode og jeg skal ride ham for første gang i dag - kors hvor er jeg spændt på om der er forskel. Dette problem har givet mig søvnløse nætter længe, så kryds fingre for, at vi nu er på rette vej.
Ovennævnte er så mine erfaringer, jeg efterlyser med lys og lygte andre der har haft det samme problem og vil meget gerne hører jeres historie - hvordan kom i videre, blev det nogensinde "helt godt" osv.
Håber på en masse positiv/konstruktiv respons