Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Problemer med korsbenet
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 09:02

Hej Alle

Jeg har i længere periode haft problemer med Jack´s venstre volte. Især i galoppen, hvor han har store problemer med at gå ligudrettet samt bøje sig til indvendige side. Det er lidt svært at forklarer, men det føles som om at man egentligt rider højre volte, når man faktisk rider ventstre og selvom han går fuldstændig lige ud, sidder du og føler, at man hælder ind ad i volten, altså skævt.

Jeg har længe været af den overbevisning, at noget måtte altså være galt, træningsmetoder og at han nu har været redet i 2 år, taget i betragtning.

Jeg har desværre spist mig lidt af med diverse kommentarer om, at det nok skulle komme, nogle heste tager længere tid om at lære tingene og finde balancen osv.

Jeg tog den beslutning for noget tid siden, at jeg ville køre ham op til Tove Due, fordi jeg var overbevist om, at der var noget andet galt (selv om massør og anden kiropraktor havde sagt det var et spørgsmål om træning).

Tove Due fandt så, at han var totalt låst i korsbenet og pga. dette også i ryggen. Især ved korsbensproblmer har hesten meget svært ved at sætte det indvendige bagben og dreje rundt/bøje sig.

Nu har Jack så haft fri i den af Tove anviste periode og jeg skal ride ham for første gang i dag - kors hvor er jeg spændt på om der er forskel. Dette problem har givet mig søvnløse nætter længe, så kryds fingre for, at vi nu er på rette vej.

Ovennævnte er så mine erfaringer, jeg efterlyser med lys og lygte andre der har haft det samme problem og vil meget gerne hører jeres historie - hvordan kom i videre, blev det nogensinde "helt godt" osv.

Håber på en masse positiv/konstruktiv respons

:-D Louise S :-D

ET LIV UDEN DYR ER IKKE ET LIV...

Lykkelig ejer af Vestergård´s Black Jack
0
0
Svar på denne tråd

Tove Due
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 11:15
hej. har ingen erfaringer med korsben, men har erfaringer med Tove og har kun gode ting at sige om hende. hun er grunden til at min gamle hoppe lever i dag.
0
0
Svar på denne tråd

Det kan godt være...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 12:12
...der lige går nogle rideture før du helt kan mærke effekten - hesten har jo været vandt til at "gå forkert".

Jeg havde Sorcha oppe til Tove Due i starten af februar - og det hjalp - netop til samme problem.

... 8-) - 99E - 8-)...
... Parelli-kurser + Begynder Seminar på Stutteri Kronplet i Marts...
www.heste-nettet.dk/fo...34/198334/

0
0
Svar på denne tråd

99E...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 13:18

Du aner ikke hvor glad jeg er for at høre netop dit svar

Jeg har ikke rigtig kunne slippe tanken om, at skaden måske var permenent.

Med dit svar kan tør jeg nu så småt at håbe, at det hele bliver godt igen

Flere erfaringer høres gerne...

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 13:45

Min har nu været i behandling ved Tove 2 gang nu først gang i starten af december og anden gang i slutning af februar.

Første gang har hun låsninger i korsbåndet og leddet plus venstre bagben. Hun skulle have fri i 3 dag, første ride tur var hun lidt stiv men allerede der kunne jeg mærke forbedring 2-3 dage efter hold op en gummiboldt jeg havde :-) Efter efter en mdr eller 2 kunne jeg mærke at noget af det havde sat sig lidt igen. Da Tove så kom havde hun fået en låsning i højre bagben, men ikke korsbånet/leddet og jeg har fået min "lille" gummiboldt igen :-)

Så glæd dig, du skulle gerne kunne mærke forskel :-)

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Korsbenet
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 19:51
Hej Louise
Hvordan gik det med at ride din hest idag? Jeg er meget spændt på at høre det, da jeg selv skal til Tove Due på onsdag og selv har en formodning om at der er noget galt med korsbenet på min hest. Fortæl, fortæl...
Anne
0
0
Svar på denne tråd

Hej Anne
Forfatter: 
Dato:  20-03-2006 09:28

Jeg kan kun sige, at der er sket STORE forandringer

Traven er nu nøjagtig ens på begge volter, galoppen er meget tæt på ens. Tror mht. galoppen at det er et spørgsmål om tid, da han jo længe har haft store problemer her, tager det også lige et par gange inden han selv forstår, at det nu er blevet lidt lettere

Jeg er noget spændt på hvordang den næste uge forløber sig..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider