Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fede-kur ??
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 12:10

hej

jeg kunne godt tænke mig at vide hvad giver i jeres hypper , at spise, hvis de har tabt sig og ska ha en total fede-kur.. Er bare nysgerig men på den anden side så står også jeg i denne situation...

Så vil da gerne høre hva i giver jeres elskede heste... tak

VØLUND OG BELLA DONNA

0
0
Svar på denne tråd

Har selv haft problemet
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 12:27

Stod i mange år og vidste ikke hvad jeg skulle gøre...

Prøvede med pavo foder med MEGET stor succes.

Har senere fundet ud af at mange bruger valset kalvefoder (fx. kalvespark)

Der er flere dyrlæger der også råder det til gamle heste, da det er ret let at tygge...

Men de første ting der skal undersøges er:

Tænder, orm og HØ/wrap (Det er meget vigtigt at den får meget og godt stråfoder hver dag, der kan man "spare" mange penge i forhold til dyre müslier, og deres maver har bedre af et naturligt foder som overhovedet mulig)

Held og lykke med det.

Mvh. Tanja

0
0
Svar på denne tråd

olie...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 15:07

min hest får 3 dl olie (solsikkeolie) om dagen. 1 dl til hver måltid..

Det giver lidt mere fedt på kroppen, og en fin skinnen pels!!

SKØN DV vallak til salg!!! KANON SPRINGER!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

fedefoder
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 15:25

Da Hilde var rigtig tynd købte jeg noget specielt fedefoder på foderstoffen. Det virkede kanon.

Ringede lige til foderstoffen og det hedder Horsespeed. Det er noget man giver sammen med det almindelige foder. Man skal ikke erstatte noget, men give det ekstra oveni! Det virker kanon.

Hilde fik Hestemüsli Foldfoder og så med Horsespeed i!

:-PDet er kun din egen samvittighed, der sætter grænser for hvad du kan tillade dig at sige offentligt! :-P

0
0
Svar på denne tråd

Rigtig godt
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 16:04

majs er rigtig godt.

Mvh. Gitte

www.stald-olsen.dk

Hingstedag sjælland 2006
Vallensbæk Ridecenter d. 19. marts kl 11
Ses Vi?

Ridestævne 2006
Teestrup 4H gård v. Haslev
d. 29. April
Ses vi?
0
0
Svar på denne tråd

Fedefoder
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 16:44

Det mest brugte er nok poppede majs eller varmebehandlet majs (i flager fx.) det giver rigtigt meget - Olie - af næsten alle afarter kan bruges - den billige fra Netto er god og har endnu ikke mødt en hest som ikke vil spise den - den de har på foderstoffen som er af raps (mener jeg - den er fra Ole B. knudsen i en stor blå dunk)er der en del som ikke kan lige - den lugter lidt og er osse dyrere end den fra netto.

Valset byg er osse godt - men det kommer an på hvor store måltider den får p.t. og hvad den får - byg giver mere end havre men majs giver mere end byg. men majsen er osse noget dyrere end byg og havre som ligger i nogenlunde samme prisleje.

Men eller masser af grovfoder - godt hø eller wrap - det er næsten det som virker bedst - men det er ikke billigt og heller ikke altid nok.

Charlotte

Opstaldning/sommergræs tilbydes nær Svendborg. Sommergræs kun 350kr for pony og 450kr for hest. Ring 21 82 38 49 og hør nærmere. 20x60 bane, ridehus i nærheden og gode turmuligheder i området.
0
0
Svar på denne tråd

foder til tynde heste
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 19:16

Hejsa!

Min hest har også været for tynd, men har nu taget på og fået muskler ved hjælp af build-up fra dodson & horrell og en masse hø.

Men ved også at som i andre skriver er majs og byg godt til en fede-kur.

mvh. Majken

0
0
Svar på denne tråd

Godt hø eller wrap
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 22:17

Godt hø eller godt wrap ad libitum vil jeg næsten sige, og Build up fra Dodson & Horrell er en super god idé. Har kun gode erfaringer med det.

Hvorimod horsespeed vidst ikke kan anbefales. Det er så vidt jeg husker mest melasse.

Men som andre nævner, majs og olie er der også stor fidus i at bruge.

Jeg ville nu kalde de dyrlæger der anbefaler kalvefoder, for useriøse.

En Trakehner er en RIGTIG hest!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 07:25

jeg har givet extra hø. og så har jeg givet den mash hver dag som et extra måltid, det anbefalede min dyrlæge for at den skulle optage foderet bedre...

jeg brugte majs i en periode, men jeg sys ikke det har nogen god virkning, det kan give knopper i og omkring lymfesystemet.

0
0
Svar på denne tråd

fedefoder...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 11:49

hej

mange tak til jer alle for jeres gode svar... Håber at få lidt huld på hyppen igen.. Jeg tager da gerne imod flere råd/ forslag til en god fedekur...

VØLUND OG BELLA DONNA

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider