Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder... Svært.
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 17:09

Jeg har bare ikke kunnet finde rundt i alt det foder jeg er blevet anbefalt, og har svært ved at vælge, og finde ud af hvad der er bedst.

Jeg har ledt efter et tilskudsfoder jeg skal fodre med, sammen med Regulator Complete.

RC'en har jeg købt, for den har jeg været sikker på et stykke tid.

Nu mangler jeg bare et tilskudsfoder mere.

Jeg vil helst fodre med grønpiller ell. lucerne uden for høj Calcium-indhold og protein-indhold.

Hvilken producent/mærke kan I anbefale?

Tak,

<3 Winnie & Tøsen <3

>> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<

Billigt rideudstyr, klik her

0
0
Svar på denne tråd

Alt lucerne og alle grønpiller
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 17:17

har højt proteinindhold - det kan du ikke ændre. Så kan du vælge at bruge mindre mængder af det og supplere med olie, gulerødder, roepiller som har intet/minimalt protein (olie og gulerødder) eller lavt/moderat protein (roepiller)...

Bedst er det naturligvis at proppe oplysningerne i et foderprogram og få syn for sagen.Det skal også helst passe med wrappen/høet.Så hvis din wrap er lav på protein er grønpiller 1 kg tørvægt helt fint, men en proteinrig wrap OG proteinrige grønpiller bliver måske for meget ???

www.foderplan.dk

Eva

En ledig boks i Sorø. Både klassisk og sportsdressur, tæt ved skov, super folde både sommer og vinter. Rare heste og ejere, omsorgsfuld pasning.
0
0
Svar på denne tråd

Øv...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 17:23

Hmm, okay. Men er det "farligt" at bruge lucerne fx. med majs?

Jeg har snakket med Tanja fra Foderplan.dk- og hun siger at jeg kan fodre med lucerne eller grønpiller. Jeg ville bare lige finde en god producent.

Tøsen får hø af god kvalitet..

Det ville måske være godt nok med lucerne Og gulerødder+ selvfølgelig RC og hø?

<3 Winnie & Tøsen <3

>> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 19:13

foderplaner der lyder på RC, roepiller og gulerødder samt wrap til ponyerne.

Og RC, TM`s Müsli Special, roepiller, gulerødder samt wrap til hesten.

Hvis din hest får nok hø/wrap, og trives fint på det. Kan du sagtens have en foderplan der siger RC, gulerødder og måske et tilskud af lucerne for fyld og tyggetid. Skulle den mangle energi eller huld, kan du tilsætte olie.

Jeg vil dog anbefale et tilskud af roepiller, det er super godt for deres maver.

Bimboe

En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 16:45

Hvordan er det det foregår med de roepiller? Man skal bløde dem op ikke? I hvor længe?

Det skal nemlig siges at det er ejeren af stalden der fodre om morgenen, og også tit om aftenen. Hun fodre med noget andet, end jeg vil til, så det er ikke sikkert at hun "gider" det "bøvl" med at bløde dem op osv. og jeg ville også gerne gøre det lidt nemt for hende..

<3 Winnie & Tøsen <3

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 09:16

Roepiller kan sagtens sættes over dagen før de skal bruges, så din staldvært behøver altså ikke bøvle med det om morgenen. Du stiller det bare frem dagen før, så der er ingen ko på isen!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider