Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Pengene værd?
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 13:09

Hej alle heste freeks

Har en unghest på 2 (DV) der står på en rideskole og som ikke er i tilridning. Jeg tænkte på foderådgivning da jeg jeg overhovedet ikke har forstand på foder og markedet er jo ret stort

Har nogle er jer prøvet foderådgivning og er det pengene værd?

Tak til alle svar, jeg er så meget i tvilv og det er alle andre jeg spørg også, så håber i vil svare

Med hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

www.foderplan.dk
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 13:13

Hejsa.

Det er rigtig rigtig rart, at man har haft en uvildig foderkonsulent til at se på sin foderplan.

Jeg vil anbefale dig at kontakte Tanja på www.foderplan.dk

Du skal bare være opmærksom på, at ikke alle heste er ens, og derfor er det først og fremmest dig, som kan se, om din hest er for tyk eller for tynd, trives eller ej.

Når du en gang har haft kontakt til Tanja, kan du vende tilbage og få opdateringer på din foderplan efterhånden som unghesten måske kommer i arbejde, årstiderne ændrer sig (græs) osv.

Held og lykke med det.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Tak, og lige en ting til:
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 13:28

Tak for svaret. Lige en ting til: Min hest for grovfoder (Salvie grøn) og vitaminer. Kan man godt få rådgivning, hvis man kun skal have hjælp til tilskudsfoder til sin hest?

Knus Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Foderplan
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 13:34

En foderplan indeholder alle fodermidler. Du kan skrive til Tanja, hvad du ønsker at fodre med, så laver hun en plan ud fra det. Men hun kan også sagtens komme med forslag til andre produkter.

Grovfoder = hø, wrap, lucerne (roepiller).

Kraftfoder = fuldfoder, tilskudsfoder, korn (havre, byg mv.)

Tilskudsfoder = vitamin-mineral-blandinger og tilskudfoder, som indeholder dette, men som skal bruges som tilskud til korn eller roepiller.

Fuldfoder indeholder korn, vitamin-mineral mv.

Salvimin Grøn (som jeg tror du mener) er ikke et grovfoder, men et vitamin-mineral-produkt.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider