Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tilbudt 16-årig islænder
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 14:28
Hej med jer
Ja nu spørger jeg igen om noget, men jeg synes altid de svar jeg får her inde er rigtig gode, og jeg har altid kunne bruge dem til noget.

Nå nu til sagen: jeg er af et familiemedlem blevet tilbudt at få hans islænderhoppe ud til mig. Bare jeg vil behandle hende som min egen, og selvfølgelig vil jeg det, hvem kan være ond mod dyr....
Hun er 16 år gammel og jeg mener jo ikke det er nogen alder for en islænder eller hva?
Problemet er nok lidt hun har været forfangen, men er nu på smalkost så det skulle være gået iorden.
Fordelen hos mig er at de går i løsdrift, og at om sommeren er de på natfold fra kl. 20.00 og til kl. 12.00 næste dag, så vi har ingen problemer haft med forfangenhed.
Nu hvor græsset ikke er så stærkt længere er vi begyndt at trappe op så i weekenderne er de på græs hele døgnet og jeg tror fra i næste uge dropper vi natfolden.
Hovsa det var vist lige et sidespring, tilbage til hende islænderen, ville i turde tage hende, tror i ikke godt man kan ride på hende???
Håber på hurtig svar.
Heidi.

P.S det kunne jo også være godt for hende at blive rørt, mit familiemedlem er nemlig en ældre herre, så han rider jo ikke.
0
0
Svar på denne tråd

hvis du ikke vil
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 14:33
så må de gerne sende hende herop*G*

jeg ville ikke havde nogle skrubler ved at tage en 16 årig islænder,hun vil kun ha godt af at blive brugt,og hvis hun er helt ovre sin forfangenhed så skulle den jo helle ikke give problemer.

og det lyder jo som om du har helt tjek på hvad det er du laver,så der er vel ikke så meget andet end sige.

pøj pøj med det.

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

Du må også gerne sende hende herhen..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 16:13
Vi har også en gammel islænder på 21 år - han kan sagtens rides på, så tøv dog ikke.

Ellers er hun velkommen her.

Suleima
0
0
Svar på denne tråd

"Gammel" islænder
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 19:55
Hvis hoppen har været forfangen, så kan det være en god ide at få smeden/dyrlægen til at tjekke, at hovbenet ikke er drejet for så vil det være smertefuldt for hoppen at blive redet. Jeg har dog selv en haflinger, der har været meget slemt forfangen og hun er 100% rask nu, så der behøver ikke at være noget i vejen :-)

Ellers vil jeg sige som de andre - 16 år er ingen alder, hvis du kan få en gratis hest ud af det ;-) Min søsters islænder er 15 år gammel og den er stadig fit for fight. Det er faktisk meget karakteristisk for islænderen, synes jeg, at de ikke bliver sløve, når de bliver gamle - de beholder gejsten, selvom de kommer op i alderen. Her mener jeg selvfølgelig over 20 år - som 16-årig er den jo stadig i sin bedste alder.

Forårshilsner fra Sine og muledyrene
*Haflinger - en pony med power !*
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville ikke være bange
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 23:08
Jeg ville ikke være bange for at tage en ismule i den alder, hun er jo i sin bedste alder... har selv en ismule på 22 år, og han er lige frisk, som en på 10.

Men når den har været forfangen, ville jeg nok være mere obs! på hvad den får og spise. Har selv to opstaldet, som er på smalkost, og jord fold det meste af dagen.

Men held og lykke med den, det er jo nogle dejlige størrelser... ;-)

Vrinsk Laksi

{>Gør livet til en fest - rid islandsk hest (y) ;-)

Laksis hjemmeside

West Coast Western Riders

0
0
Svar på denne tråd

som sædvandlig
Forfatter: 
Dato:  16-06-2003 09:07
fuldstændig ening med Berit..
16 år er ingen alder for en pony, hvis den er passet og er i god kondition.

Få evt. hende tjekket af dyrlægen, hvis du alligevel er lidt bekymret over hendes tidligere forfangenhed.
Også mht om du frit kan ride hende eller om der skal tages specielle hensyn.
Dodson og Horrell har fuldfoderblandinger specielt til ponyer med tendens til forfangenhed.

Værd opmærksom på, at du nok ikke kan få tegnet en forsikring på hende pga hendes alder.

Blev selv ejer af en skøn 14 årig hest i februar i år. Han er i god form, er smidig og vågen og ligner bestemt ikke en herre op i årerne.
Selv uden rytter
vil en hest altid være en hest
men en rytter uden hest
er blot et menneske
Stanislaw Jerzy Lec
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er enig
Forfatter: 
Dato:  16-06-2003 13:33
med alle de andre. Jeg har selv en gammel hoppe
araber/nordbagge blanding. Hun er 25 og bliver redet
ca. 2 gange om ugen.Det er bare små ture i omegnen,
men hun elsker det stadig.

Dorte :-)
0
0
Svar på denne tråd

Ikke alderen.
Forfatter: 
Dato:  16-06-2003 16:23
Hejsa
Det er egntlig ikke alderen jeg er nervøs for, men det forfangenhed, for hvis det har været slemt, er spørgsmålet om jeg kan ride på hende.
Heidi
0
0
Svar på denne tråd

det er der ikke andre end
Forfatter: 
Dato:  16-06-2003 16:29
dig din dyrlæge og smed der kan se.
selv har vi en gammel pony som har været meget forfangen før vi fik hende,hun kan sagtens bruges,det eneste man kan se er at hendes hove er en lille smule længere end normalt.

hvis hun ellers er haltfri og ikke er ømtået vil jeg hvis jeg var dig prøve mig lige så stille frem med hende.

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

ingen alder
Forfatter: 
Dato:  17-06-2003 13:43
men jeg ville få dyrlægen til at tjekke hende, elelr smeden for lige at være sikker på hun er helt ovre det, og at som andre siger, at hovbenet ikke er drejet :-)

men ellers ville ejg slet ikke tøve! tænk at få en GRATIS hest, nej så heldig kan ejg slet ikke tænke på at fol kkan være og da slet ikke mig :-)

Lykken er: at give Ganti sin fine blå grime på

>o< >o<

Hjælp hestene på Rømø Ranch HER

Gantis superhp (y) mit FS1 program
0
0
Svar på denne tråd

Jo du kan...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2003 22:35
Hvis hesten skulle være 100 % ovre sin forfangenhed, så tøv ikke med at komme igang med den.
Men husk at træne den lige så stille og roligt op.
De er jo dejlige de kræ, og man vil jo ikke udsætte dem for noget.
Pøj-pøj med det!
Mvh Helle.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider