Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Svamp i ørerne - hvad kan der gøres?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2003 21:43
Hejsa!

Ja, har I nogle gode råd mod svamp i ørerne? Min hest har mørkebrune ører, og svampen er ligesom lys i det - så det ses rimelig tydeligt. ;-) Dyrlægen tjekkede det ved handelsundersøgelsen, og sagde at det absolut INTET betød - men HVIS nu nogle lå inde med en mirakel "svamp - gå væk"-kur, så ville det da være dejligt. ;-D

Og JA, jeg HAR søgt på det, men uden resultat...

Hilsen Anne!
- Alle kan forklare hvad det er der skal gøres,
men få kan forklare hvorfor og hvordan.

~ Nu er der kommet RIDEBILLEDER i præsentationen ~

0
0
Svar på denne tråd

Det var da utroligt!!
Forfatter: 
Dato:  14-06-2003 00:33
...som de (vores) heste ligner hinanden. Altså det har Kascha også noget af i ørerne og har haft det fra jeg fik hende. Hun er ikke lige sådan at komme til, hvad dét angår, men jeg har nogle gange forsøgt at duppe noget Virkon S på "skorperne" med en tot vat. Det har da også hjulpet lidt og der er nu kommet hår i det meste af ørerne igen, så jeg har ikke gjort mere ved det siden april måned. Hvis man virkelig kigger efter i hendes ører, er der en smule endnu, men det lader jeg altså være, når det ikke generer hende. For som sagt generer det hende MERE, at jeg kommer til hendes ører en at der er svampe-skorper derinde.

Men du kan bruge Virkon S (kan købes på apoteket til 32 kr.) og HUSK, at det ikke må rende ned i øregangene!

Maria

(i) Flotte billeder af Kascha på min præsentation her eller på min hp her (i)
0
0
Svar på denne tråd

Du kan.......
Forfatter: 
Dato:  14-06-2003 08:53
...bruge Aloe Vera Vet, det er rigtigt godt mod svamp, da det har en svampedræbende effekt.

Det leveres i en sprayflaske så man kan komme til alle steder med den - selv i ørene...

Uafhængig ALOE VERA distributør

:-D Mie Doktor :-D

http://doktor.ridesiden.dk www.flp.dk/doktor
0
0
Svar på denne tråd

Mie og Maria
Forfatter: 
Dato:  14-06-2003 11:12
Maria:
Aaaarj, nu begynder det altså at blive lidt småskummelt. ;-D Hopper, rolige, mørke i pelsen, hvidt i hovedet, 4 år, har begge to 2 a´er i deres navne (den havde du vist ikke lige tænkt på hva´ ;-D), gode springheste, ca. 160 høje (min er lidt højere) OG HAR BEGGE TO SVAMP I ØRERNE (skal man være stolt af det? *GG*).

Mie:
Ja, jeg ville såmænd meget gerne købe en del af dine aloe vera produkter, men det er en anelse svært når du aldrig svarer tilbage på mine mails. Hvad koster det der VET, og hvor meget er der i? Kan man få det på andet end som spray? For det er nok noget nærmest den sikreste metode til at gøre hesten "bange ved ørerne", hvis jeg bare står og sprayer på hende.

Hilsen Anne!

0
0
Svar på denne tråd

Spray i ørerne??
Forfatter: 
Dato:  14-06-2003 19:48
Er det bare mine heste der er sære?

Er jeg den eneste der ikke vil slippe heldigt fra at spraye dem i ørerne?

Det er absolut slemt nok i halen. Uha da..

/Mia.

Reality is a crutch for those who can't handle drugs..
0
0
Svar på denne tråd

Karamello.....
Forfatter: 
Dato:  14-06-2003 20:48
Det er også det jeg skriver - bare formuleret på en MEGET mystisk måde. ;-) >>For det er nok noget nærmest den sikreste metode til at gøre hesten "bange ved ørerne", hvis jeg bare står og sprayer på hende.<<

For nej, jeg kunne ALDRIG finde på at spraye hende i ørerne. :-)

Hilsen Anne!

0
0
Svar på denne tråd

det her er let
Forfatter: 
Dato:  14-06-2003 22:35
bland noget vand og atamon og dup med det. billigt, nemt og det virker. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg giver...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 02:05
..Lene Ret. Atamon er dræbende over for alt slags svamp, så det er meget effektivt. Bland det 1:1, og dub det på de angrebne steder, og det skulle forsvinde inden for 14 dage.
0
0
Svar på denne tråd

Lene..............................................
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 09:23
Hejsa!

Hvor køber du det der atamon henne? Og hvad koster det ca., hvis du ved det? Det er jo om at finde den billigste løsning ;-D

Hilsen Anne!

~ FOLDBILLEDER af Savannah i præsentationen ~

0
0
Svar på denne tråd

Atamon kan købes...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 17:27
Du kan fx købe en flaske Atamon i Alta for 11 kr. og den rækker altså længe! Det kan sikkert købes allemulige andre steder også, men nu er det det eneste sted, jeg har kigget efter det og kender prisen.

Maria

0
0
Svar på denne tråd

giver Maria ret...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 19:22
du kan købe det i alle dagligvare butikker og måske på nogle tankstationer. det er noget man bruger til når man sylter og sådan noget. og så koster det stort set ikke penge. ;-D
min søsters hest havde på et tidspunkt svamp i saddel lejet og denne behandling virkede meget hurtigt.
held og lykke med det ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Maria og Lene
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 20:18
Maria:
Ok, men jeg troede egentlig at du brugte det der Virkon S? Eller det er måske det samme som atamon? Eller, (den sidste mulighed) du hjemmesylter måske? ;-D ;-D ;-D

Lene:
Jeg tror jeg køber det, så! Hellere det end at købe en Aloe Vera Vet til 189,- kr., hvis man kan gøre det for 11 kr. med samme resultat. ;-)

Hilsen Anne!

~ FOLDBILLEDER af Savannah i præsentationen ~

0
0
Svar på denne tråd

Hehe, nej...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 21:17
Jeg hverken hjemmesylter, eller har prøvet Atamon til svamp i ørerne ;) - der bruger/brugte jeg som sagt Virkon S

...Men til gengæld bruger jeg Atamon ved muk-angreb og det er jo også en form for svamp, så derfor (y)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider