Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

i stedet for biotin???
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 12:46

Hej...

Min splinter nye xx-hoppe, har givet udslag for biotin i form af nældefeber (små knopper over hele kroppen)... Da hun er fuldblod, vil hendes hove have godt af biotin! Er der nogle der ved om der er noget andet man kan give, med samme effekt??

mvh. Marie

MIN SPLINTER NYE HEST, DISNEY DREAM, ER BARE OR SKØN!!!

0
0
Svar på denne tråd

biotin
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 12:59

Er det dyrlægen som har sagt at din hest har fået nældefeber af biotin?

Nå men jeg kunne også godt bruge et alternativ da min hest er så kræsen at den ikke vil når den har fået biotin i sit foder

0
0
Svar på denne tråd

Måske du du give
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 13:33

ølgær?

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop
så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 13:35
nej, men jeg kunne jo se, at hun fik knopper over hele kroppen... Har ølgær den samme effekt???
0
0
Svar på denne tråd

Vil også sige ølgær`?
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 13:35

men biotin er jo B-.vitamin`? Men måske kan hun tåle det i lavere dosis

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nordsjælland

Kátur&Brúsi
Samt
Smukke Ganger
0
0
Svar på denne tråd

Hvilken Biotin
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 17:39

Hvilken biotin har du givet - mange er blandet med nogle følge/fylde stoffer - måske det er et af dem hun ikke kan tåle - heste danner jo selv b-vitaminer i stortarmen.

jeg kan varmt Mega Biotin fra Rheumacure - det er super effektivt og nok et af de billigest på markede - de sælger det osse under et andet navn i en mindre dåse/bøtte lidt dyrere - men jeg køber den mellem bøtte med 1½ kg i til ca. 350-400kr. og da de kun skal have 6 gram om dagen har jeg til bare længe og så er det jo kun ca. 1 kr. om dagen.

Charlotte

Opstaldning/sommergræs tilbydes nær Svendborg. Sommergræs kun 350kr for pony og 450kr for hest. Ring 21 82 38 49 og hør nærmere. 20x60 bane, snart ridehus og gode turmuligheder i området.
0
0
Svar på denne tråd

Torske levertran
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 19:17

Jeg har selv en fuldblod med meget svage hove. Og efter 2 år med biotin, måtte jeg konstatere at det ikke var nok.

Så begyndte jeg at smøre dem i levertran dagligt, og det hjælper rigtigt fint.

Håber det vil hjælpe din hyp.

Knuz Louise

0
0
Svar på denne tråd

enig...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 20:20

Jeg er enig med ovenstående i, at ølgær kunne være godt i stedet for biotin. Jeg har aldrig før hørt om overfølsomhed over for biotin, men jeg kan sagtens forestille mig overfølsomhed over for følgestofferne i et biotinprodukt.

Biotin er egentlig også et B-vitamin, men ellers hjælper et generelt tilskud af vitamin B også på hove og pels.

Det er rigtigt, at vitamin B normalt dannes i hestens stortarm, men kun hvis hesten ikke er stresset og får nok godt grovfoder. En fuldblod kan tit have noget temperament, der gør, at den er forholdsvis "stresset" hele tiden... så tilskud af B-vitamin i form af tilskudsfoder, vitamin-mineral-blanding eller specialtilskud er nok nødvendigt - forudsat naturligvis, at hesten fodres efter en afbalanceret foderplan med masser af godt grovfoder.

MSM skulle også være godt til pels og hove pga. svovlindholdet.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Tørgær
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 13:33

er så vidt jeg ved et naturligt B-vitamin.

Jeg har tidligere givet det pga. svage hove og det har virket.

0
0
Svar på denne tråd

Grovfoder
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 20:30

Grovfoder i form af hø eller wrap i store mængder er nok noget af det som vil kunne hjælpe bedst - men et tilskud af øl-gær eller B-vitamin kan nok osse hjælpe hvis det er en her og nu situation hvor hesten ikke selv danner nok - men med det rette foder og rette forhold burde den rette sig på langsigt. Med forhold lægges meget vægt på at stres i alle afarter bør udgås - det er utroligt hvad en stressene fodering kan gøre ved en hest som ellers får alt hvad reglerne forskriver.

A

Opstaldning tilbydes ca. 10km fra Svendborg. Gode turmuligheder - 20x60ridebane og snart ridehus ved naboen. Pris for hest sommer 450kr. Se præsentation eller ring 21823849

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider