Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foderopbevaring?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2003 08:42
Hej

Er der nogen, som har en knaldgod ide til god opbevaring af foder?
Vi har brug for opbevaring til i hvertfald seks forskellige slags foder og de smarte blå tønder med låg koster 125 kr stykket i vores foderstof. Det synes jeg lige er i overkanten...

De skal kunne indeholde det der svarer til minimum 30 kilo piller...men må gerne være større.

Hvad bruger I?

Venlig hilsen Viki
0
0
Svar på denne tråd

Hva med en fryser?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2003 08:47
Hej

Hvad med en gammel fryser? Så kan hverken mus eller rotter gå i foderet og den kan også låses af. Man kan ofte få dem gratis hvis de er gået i stykker.
0
0
Svar på denne tråd

Paller (10 tegn)
Forfatter: 
Dato:  13-06-2003 11:03
En fryser tror jeg umiddelbart er en dårlig idé - der kan ikke komme luft til foderet, jeg tror det vil mugne (uden at være sikker).

Selv bruger jeg bare at sætte sækkene i dels en gl. olietønde og de løse sække sætter jeg på paller så der kommer luft under. Men det kræver selvfølgelig et aflukke foderrum, så en løs hest ikke kan gå i det.

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Frysere Ikke godt
Forfatter: 
Dato:  13-06-2003 11:11
Hejsa
Du skal ikke bruge frysere, de kommer til og lugte af mug når der ikke er strøm til, og fodret mugner.
Er der ikke en fabrik hvor de evt. laver marmelade, eller frugtmos omkring hvor du bor? Sådan er fabrik har jeg fået nogle af mine tønder. Og de store tønder har jeg fået et sted hvor de laver engangs sprøjter.
Hilsen Britta :-D

HVORFOR BRUGE MAGT, NÅR DET ER MED KÆRLIGHED MAN NÅR LÆNGST
{>

(i)TABASKO'S HJEMMESIDE (i)

(i) (i)EFTERLYSER (i) (i)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2003 23:35
de store grønne regnvandstønder. De er godt nok lidt dyre, men de holder godt og der kan være meget foder i dem. Husk dog, at lågene ikke kan spændes fast, så hestene kan nemt selv tage, hvis de kommer løs i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

du kan sagtens bruge en fryser!!!!
Forfatter: 
Dato:  14-06-2003 09:41
Jeg har haft havre opbevaret i en fryser hele vinteren, og det var rigtig godt og fodre med.

Det du kan gøre er , og tage et kosteskaft og tape fast, foran under låget, så er der åbent i siderne, og der kommer luft til!!! Rigtig god løsning.

Og en fryser er vel ikke værre end og bruge en blå tønde med låg. Hvis man dagligt bruger af foderet, kommer der da lige så meget luft til, hvad enten det er en fryser eller en tønde!!!

held og lykke mvh bimboe

smil til verden, og den smiler til dig.
0
0
Svar på denne tråd

grønne affaldsspande
Forfatter: 
Dato:  14-06-2003 18:20
Vi opbevarer vores foder udendørs aht. pladsmangel.
Vi har de store blå tønder du nævner, men så har vi også to mindre grønne, vi har købt dem hos foderstoffen til ikke ret mange penge, ved ikke helt hvad de er til, de ligner sådan en slags små affaldsspande, men de er udmærkede til foder, låget kan ikke spændes fast, men det bliver liggende hvor det skal og de holder tæt. De rummer lige deromkring 30 kilo hel kerne.
I vinters når vi havde mere foder end vi havde tønder til, gjorde jeg simpelthen det at jeg puttede sækkene (papirssække) ind i en sort affaldssæk, og bukkede den om så det holdt tæt, og dér stod de fint og tørt til der var plads i tønderne.
I starten opbevarede jeg dem i et skur, men blev træt af at musene havde ædt halvdelen når jeg nåede til dem.
På den udendørs måde var der ingen problemer.

0
0
Svar på denne tråd

mange tak...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2003 19:55
for alle rådene!

Da jeg helt tilfældigvis har en gammel fryser stående, prøver jeg det i første omgang, med plads til lidt udluftning. Vi har flere dyr, så vi åbner en tit nok, og kombinerer med et par spande fra Rynkeby..

Er det ikke bare fedt, når der sidder så mange herude, og gider give råd og meninger?
Jeg er i hvertfald bare glad for det!

Venlig hilsen
Viki
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider