Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Utøj= Skæl? Spørgsmål! gode råd tak:o)
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 00:42

2 af mine hypser har meget skæl...

Den ene har skæl i halen på str. med små spåner...og der er skæl over hele kroppen og i manen...den anden har det lidt hist og her men mest på halsen og i manen...dyrlægen HAR været her og kigge...men hun havde ingen ider om hvad det kunne være og afslog iden om lus da heste meget sjældent får den slags(sagde hun)...så...hvad kan det så være? Og hvad kan jeg evt. gøre for at behandle dem...det er ligemeget hvor meget jeg strigler og polerer på dem...så er der skæl skæl skæl...de får rigtigt godt foder fra brogaarden og vitamin og mineraler samt hvidløg...de må ikke få olie ud over det der i forvejen er i deres foder da de er lidt for store...desuden er olie afprøvet og der havde de også skæl. så jeg tænker på om de nu alligevel kune have utøj?...også selv om jeg pudser og polerer dem rigeligt!!!

MVH Sus

0
0
Svar på denne tråd

Skæl/utøj
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 09:39
Man kan købe en shampoo der hedder derrisic som er en skæl/utøjsshampoo til heste. Har du tjekket de andre heste som din går sammen med, om de evt. skulle have skæl/utøj ?

I don't suffer from insanity...
..I enjoy every waking moment of it...

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 10:04

...det lyder akkurat som min pony. Hun har også meget store skæl i hendes man og hun klør når jeg strigler hende.

Hun er blevet klippet på halsen og skulderne hvilket har hjulpet med at hun ikke klør sig længere.

Jeg havde en tanke om at hun havde utøj og hun bliver smurt på halsen og i hovedet med madolie hvilket har hjulpet en del.

Nu er der så kun disse store skæl tilbage og hun klør endnu.

...er ved at være ret træt at det

Knabstruppere forever !!
0
0
Svar på denne tråd

Min ene
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 11:37

hest har det også og dyrlægen kunne ikke finde nogle tegn på utøj eller andet "grimt". Hun har iøvrigt en meget lang pels og går samtidig med dækken, så jeg kan forestille mig at det er en reaktion på at hun er pakket ind.

Jeg valgte ikke at klippe hende i efteråret, da hun var meget tynd og havde brug for både pels og dækken til at holde varmen, men nu hvor det bliver varmere i vejret kan hun forhåbentligt snart få dækkenet af.

Heste sælges. Se præsentation for mere info.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

Det med dækken
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 13:14

Jeg har droppet vinterdækken da jeg efter at have afprøvet og opserveret fandt ud af at de ikke fryser og trives bedre yúden frakke på...så der spare jeg en masse penge på nyt dækken hver måned da jeg har en dækken destroier i flokken...de blir simpelthen flået af de andre heste og slået ihjel på adskillige måder inden han mister interessen for dem...og kommer der et nyt dækken i syne får det samme tur...så et stærkty og solidt dækken der ellers slukke kunne holde ca. 5-8 år...holder vel 1 uge 14 dage her hos mig...og det har jeg ikke råd til plus det er møg farligt for hestene med dækken på når de blir flået i småstykker og hænger og dingler mellem deres ben...så de har kun dækken på om natten for at holde div. efterladenskaber væk fra deres pels. de syns nemlig om at sove i det og det er ikke pga. for lille boks. da disse er ok store...3½X4 .

Men mon ikke jeg skal trodse Dr. Dyr og købe det der Disiric...og så få dem vasket en aften jeg har ekstra tid.

MVH Sus

0
0
Svar på denne tråd

utøj heste
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 19:48

min mor bruger frontline til store hunde til hesten, det tag alt utøj, man kaan os købe det til heste nu

0
0
Svar på denne tråd

Je Táime
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 09:01
Min hoppe, har oz en del skæl! En klog man har engang fortalt mig, at det er tegn på at hestene har det for godt! Ved godt det lyder latterligt! Men grunden er, at de for alt for mange mineraler og vitaminer! Den grund tror jeg på, da jeg ved min hest, kun får det bedste af det bedste! Plus mange af jer har haft dyrlæge ude, og ingen af dem har kunne stille en diagnose, right!
0
0
Svar på denne tråd

Je Táime
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 09:03
Min hoppe, har oz en del skæl! En klog man har engang fortalt mig, at det er tegn på at hestene har det for godt! Ved godt det lyder latterligt! Men grunden er, at de for alt for mange mineraler og vitaminer! Den grund tror jeg på, da jeg ved min hest, kun får det bedste af det bedste! Plus mange af jer har haft dyrlæge ude, og ingen af dem har kunne stille en diagnose, right!
0
0
Svar på denne tråd

Min pony
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 12:50
har også rigtig mange skæl. Min dyrlæge ordinerede B-express, da han mener, det er et svampeangreb som følge af vitaminmangel. Er problemet ikke løst ved det, skal jeg vaske ham i Imaverol opløsning. Han går i løsdrift, så det må lige vente til foråret. Men jeg håber da, at B-expressen er nok. Han startede på det igår, så det er for tidligt at sige..
0
0
Svar på denne tråd

pia hansen...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 13:55

...det lyder interessant!

Kan man købe det B-express hos rideudstyrsforhandlere?

...og hvad koster det?

Knabstruppere forever !!
0
0
Svar på denne tråd

B-express
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 15:22
kan købes i rideudstyrsbutikker. Det koster ca 100 kr for 1 liter. Min pony får 30 ml om dagen i 14 dage..
0
0
Svar på denne tråd

hjælper det så?...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 16:45
...for det ville da være dejligt hvis det gjorde...

Knabstruppere forever !!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 16:52
da nok lade dig vide, hvordan det går om en uges tid..
0
0
Svar på denne tråd

Lyder meget rigtigt...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 17:33

Jeg syntes det med for mange vitaminer og mineraler lyder meget fornuftigt.

Kroppen bruger jo kun det den har behov for og udskiller så resten og hvorfor skulle det ikke kunne komme ud som skæl???

Jeg har selv en super underlig hest, han har pt. ingen hår på sin halerod da det er kløet af..absolut ikke pænt...og der er også en masse skæl i den.

Jeg har prøvet div. produkter, olie, frontline og meget mere.

Hans sidste ide var at gå fra maden i fire dage undtagen wrap og gulerødder.

Jeg har nu taget alt ud af hans mad så han kun får ren foder og sørme om ikke herren spiser med velbehag igen, jeg vil når der er gået en uges tid prøve og give de andre ting i hans mad igen og så se hvornår han igen ikke har lyst til at spise...på den måde kan jeg finde synderen, måske passer det ham feks. ikke at spise hvidløg mere, eller noget andet!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 09:24
Her efter ca en uge med B-express, synes jeg faktisk ikke min pony klør sig mere end de andre heste. Han har stadig skæl i pelsen, men det forsvinder forhåbentlig. Indtil videre synes jeg, det har hjulpet ham. Kuren varer 14 dage, så jeg skriver igen næste søndag..
0
0
Svar på denne tråd

Figga...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 09:34

HVad er det for nogle produkter, du undlader og give din hest?

HVis du giver ekstra vitaminer og mineraler i anden form end den normale foder, er det klart den bliver overdoseret, og går fra foderet, fordi den får for meget.

Jeg har haft okay gode erfaring med havalger, det blev jeg rådet til af Tanja Bromley, da min hest havde problemer med skæl.

Jeg har også en smule problemer med skæl på min hest, hun får olie og B-express, da hun fælder meget, og så har jeg droppet havalgerne for en stund. Det plejer og gå væk, når vi smider dækkenet til foråret. Måske det er fordi de er for indlukket, selvom om min dagligt går flere timer uden dækken på folden.

Bimboe

En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Bimboe.
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 21:20

Det er så ment bare hvidløg. hyben og brændenælder han ikke får, det er så hvidløg der ikke passer herren lige for tiden.

0
0
Svar på denne tråd

Blodprøve
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 07:25

Hej Suszerima,

Har du fået taget blodprøver? Jeg synes måske det er meget rart at vide om ens hest mangler noget eller har for meget af andet.

For lavt zink-tal kan i hvert fald medføre hudproblemer. I følge dyrlæge kan det ikke skade at give hesten en zink-kur uden at få taget blodprøve, bortset fra ungheste, som man skal være lidt påpasselige med.

Jeg er pt. i gang med noget nyt: Bio-Mun fra havens, så jeg er spændt på om det virker.

0
0
Svar på denne tråd

Reviderer lige
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 16:09

mit indlæg. En 3. dyrlæge har nu undersøgt min hest og ...dadaaa...han fandt en lus. Jeg har selv kigget grundigt jævnligt og 2 andre dyrlæger har kigget uden at finde nogle, så man skal ikke nødvendigvis lade sig spise af med at det bare er skæl.

Nu bliver de så alle behandlet (hele stalden) og så håber jeg at hun igen bliver fin i pelsen og slipper for kløe og skæl.

Heste sælges. Se præsentation for mere info.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider