Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp...Kvaliteten på hø?
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 18:22

Hej

Jeg er desværre kommet i den uheldige situation at jeg er løbet tør for hø (flere heste i stalden end beregnet... ) og så¨ ville jeg høre om der ikke er nogen herinde der kan hjælpe mig med nogle god råd til hvordan man ser om hø`et er af god nok kvalitet til heste.

Normalt plejer jeg at banke på det for at se om der kommer støv og lugter til det, det skal have en sød, frisk duft - men det er også det...hvad gør i? Hvordan ved i om kvaliteten af jeres hø er god nok?

Hilsner

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

godt hø
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 00:23

Jeg ryster det op for at se, om der er støv i og lugter til det. Så kigger jeg på strukturen - fin struktur skulle, så vidt jeg ved, indikere høj ernæringsværdi, og da min hyp er til den tynde side, går jeg efter det. Hvis jeg havde en hest med tendens til fedme, ville jeg gå efter groft.

Til sidst spørger jeg hesten - meeeget kræsen dame. Jeg køber en balle af forskellige slags og ser, hvad hun kaster sig over. Heste er ikke så dumme - tit ved de godt, hvad de har brug for. Nogle (f. eks. min) sulter hellere end at spise noget, der er mindre end perfekt. Andre æder alt - men hvis der er noget at vælge mellem, kan de sikkert også kende forskel.

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider