Hej Jeg har opdaget at min frieser har fået lus... Normalt ville jeg vaske hende, eller overdrysse hende med lusepulver. Jeg kan så huske at man kan bruge de dersens loppekure/pipetter som man køber til hunde og Katte.. MEN hvor meget skal der bruges til en hest, og hvilket mærke skal det være??
Håber der er nogen som kan hjælpe.. Jeg regner med at alle 4 heste skal have en tur, så det ville være nemmere med de pipetter, selvom det også er dyrere..
ikke det kan betalt sig med de der pippetter...brugte det sidste år og det hjælp overhoved ikke og var mega dyrt...fik istedet derrisic pulver fra dyrlægen som bare skal drysses langs manen og ned langs ryggen til halen og det hjælp og jeg fik en lusse fri hest. For 2-3 år siden behandlede min veninde og mig 8 heste og det var dejligt nemt og relativt hurtigt med derrrisic pulver. Grunden til jeg ikke købte det sidste gang var at jeg ikke kunne få det på apoteket og hørte fra andre hesteejere at man bare kunne bruge frontline pipetter
Mine 3 heste havde lus sidste vinter, og jeg kunne ikke få bugt på dem, havde prøvet med pulver 2 forskellige slags, til sidst ringede jeg til doktor dyr, og han kom ud og gav dem flg.
5-600 kg. hest. Advantage til (hunde 40-60kg) 4 pippetter, en på hver side ned langs halsen og så en på hver side fra manken og ned til halen. Og lusene var væk med den samme...
Frieseren var på daværende tidspunkt 1,5 år han fik 3 pipetter, fordelt på samme steder.