Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ikke fedende foder
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 13:29

Jeg har en stakkels, stakkels hest. Som trives med masser af hø og en lille klat havre, 1l lucerne og vitaminer. (fuldt dækket ind)

Men i hans hjerne kunne han spise mindst 2 kilo kraftfoder per måltid.

Han går i løsdrift og så kommer de på stald 2 gange om dagen for at få deres kraftfoder. Til hans store fortvivelse står han ved siden af en anoreksi hest som skal tage på men kan bruge 1 1/2 time på at tygge sig igennem sit festmåltid af leckerbiskner.

Hun kan ikke stå alene i stalden, så spiser hun nemlig absolut ingenting, så han er tvangsindlagt til at kigge på hende mens hun lystløst tygger sig igennem hendes mad. Det er synd

Er der noget foder som fylder i hans mave men ikke sætter sig på ribbenene?

Har tænkt på roesnitter, men er der mere?

Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 14:04

nøjagtig samme problem som dig.

Jeg har 2 ponyer og en hest. Hesten får en ordentlig omgang roepiller med det hele, shetteren får en smule roepiller og connemaren får gulerødder med vitaminerne, og så må hun pænt vente på de andre er færdige.

Min connemare SKAL tabe sig, hun får 200 g Regulator Complete og 2-3 kg gulerødder delt på 2 måltider. Og så må hun bare vente, hun har jo fået foder, så hun har jo ikke forstand på, at de andre får mere og noget andet foder, end hun gør.

Giv den gulerødder. Der skal jo 10 kg til 1 FE, så de kan få rimelig mange af dem, uden der sker noget ved det. Det er mest vand.

Bimboe

Medlem af "Roepiller er GUD"-klubben.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 14:07

Prøv med roepiller, de feder ikke sådan som korn.

Er selv kommet i gang med at give det til mine for ca 1 måned siden.

Det er nemt og hestene er dejligt mætte bagefter.

Fx. min 6-års vallak som før fik pr. måltid:

700 gram havre

300 gram Naturmüsli

200 gram lucerne

får nu pr. måltid:

3,5 kilo roepiller (opløst tilstand)

300 gram Naturmüsli

50 gram Salvimin grøn

en håndfuld lucerne

De andre heste i stalden er også lige så stille ved at blive trappet over på roepiller og i går aftes fx. gad de ikke engang komme med ind efter 10 timer på fold.

Normalt blæser de forbi mig så jeg næsten vælter ved leddet og moser ind gennem stalddøren for at komme ind til deres lille fedtede portion kerne...

Det er der sørme lavet om på nu.

Det er knapt nok at de har ædt deres hø op om morgenen, hvor boksene normalt er totalt støvsugede for alt som ædes kan...

Stor succes har det været her hos mig...

venlig hilsen
RikkeAnd
Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer
0
0
Svar på denne tråd

Roepiller eller...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 18:21

Spillers High Fibre Cubes.

Roepiller feder stort set lige så meget som havre, men fylder meget mere, og kan derfor bruges i meget mindre mængde, for at give længere tyggetid og mæthed.

Spillers High Fibre Cubes feder mindre end havre, og fylder også rigtig godt i maven, så hesten tygger længere og føler sig mæt.

De stakkels runde heste/ponyer der skal tabe sig eller holde vægten nede, sulter jo ofte, fordi de kan leve på en sten.

Gulerødder er (som Bimboe skriver) også et godt tilskud, til at give lidt fyld i foderet, samt lidt længere tyggetid.

Mange varme hilsner

Nete Lauersen

Foderplan og månedens tilbud - klik ind på www.vs-specialfoder.dk

0
0
Svar på denne tråd

Få FE i foderet.
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 19:22

Du skal da droppe havre og luceren.

I stedet give roepiller og 5 kg (½ spand) gulerødder.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider