Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Låge til banevogn + hø-halvtag ?
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 10:02
Hejsa, jeg har en banevogn hvor mine 2 ponier kan gå ind og ud.
Jeg kunne godt tænke mig en låge der kan lukkes for åbningen, istedet for at lukke dem totalt inde med hele den store skydedør.
Har I noget kendskab til en ide ?

Mit andet spørgsmål: Jeg vil gerne lave et lille overdække til hø, så hestene kan spise af det derfra.
Det skal være overdækket så ikke det bliver mere vådt end højest nødvendigt.
Nogle ideer ?

Mvh
Louise

It you'r not making dust
you'r eating it !
0
0
Svar på denne tråd

billigt høoverdække
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 11:20
Hej Louise

Mht. Hø-overdække, har vi lavet et lille læskur med tre sider til vores får af brugte paller (gratis). Ovenpå byggede vi et let tag af lægter, hvorpå vi slog først en presenning og derefter ovenpå en rest fåre-hegn. På hegnet har vi 'syet' halmskiver på med halmsnore. Det gør det dekorativt og holder presenningen nede. Skuret er meget sødt, faktisk har vi bygget et legehus til ungerne efter samme princip...

Overvej dog om ikke en stolpe i hvert hjørne er nødvendigt og om du har en rest træbeskyttelse, så holder det nok længere. Læskuret kostede os ca. 100 kr. men halmen på taget skal fornyes snart, da een af vores ponyer i mangel af bedre spiste det en dag, hun var på besøg hos fårene...

Hilsen Viki
0
0
Svar på denne tråd

god ide - der holder
Forfatter: 
Dato:  11-06-2003 15:37
Et godt høtag kan laves af to tykke stolper ca. 10-15 cm. som er trykimprægnerede, vi har et læskur hvor stolperne er trykimprægnerede og det bider hestene ikke i. Stolperne skal støbes i 90 cm dybde (allerhøjst)og med en bredde der svarer til at man kan skrue en plade på stolperne hvorpå man skruer en metalhøhæk på hver side af pladen. mdf plader holder godt. så kommer taget - i toppen af stolperne skruer man en lægte på tværs i begge ender så har man en top, på hver stolpe skruer man lægter skåret i smil og man kan så skrue en trapezplade eller tagplade på hver side og man har et overdække der holder i 100 år.
Hilsen Trine - jeg kan evt. maile dig en tegning hvis det er lidt uforståeligt det jeg har skrevet. Skriv din mail i så fald.

øst, vest, stalden bedst :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider