Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vaccination/ormekur
Forfatter: 
Dato:  09-06-2003 19:55
Ja så vender jeg frygteligt tilbage med flere spørgsmål... ;-D Denne gang handler det om vaccinationer og ormekur.

Roza (som jeg måske skal låne) er ikke vaccineret, så det skal jeg selvfølgelig have ordnet...

Men hvor meget koster sådan en basisvaccination egentligt? Er det bare den normale vaccinationspris gange 2?
Kan man selv være med til at bestemme hvilken vaccination dyrlægen bruger? Jeg fandt nemlig en på nettet som er mod både hesteinfluenza og stivkrampe; Fluvac-T vet. som i indkøb koster kr. 77 pr dosis; så kan det jo ikke blive så dyrt...

Er det andre ting som jeg burde få hende vaccineret imod? Hun kommer til at stå på en tidligere rideskole, hvor der pt er 6 ældre heste. Derudover regner jeg med at ride sammen med nogle af privatrytterne fra omegnen.

Roza har ikke fået ormekur i de sidte 3 år, og jeg ved ikke om hun i det hele taget nogensinde har fået ormekur. Derfor vil jeg selvfølgelig have lavet en gødningsprøve, men hvad koster det? Og hvad plejer ormekuren at koste?

Samtidig med vaccinationen og ormekur/gødningsprøve regner jeg med at få dyrlægen til at undersøge hendes almene tilstand (hjerte + lunger + bøjeprøve osv.), men hvor meget skal jeg regne med at det kommer til at koste?
Får man rabat, når dyrlægen ordner det hele på en gang?

Og så lige et lille sidespring: Hvad koster det at få dyrlægen til at ordne hendes tænder?

På forhånd tak for svarene...

Vrinsk fra Lilar.
Nobody is perfect - I'm nobody ;-)

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

Skriv en besked i min gæstebog - så bliver jeg glad :-)

0
0
Svar på denne tråd

jeg plejer at
Forfatter: 
Dato:  09-06-2003 20:09
give ca.500 kr for de 2 første vacciner,der efter hvert år ca 300 kr,men det er ikke vacc.der er dyr det er dyrlægens honorar og kørsel.

gødnings prøve giver jeg 60 kr for når det er over 5 heste,ellers er det vist omkring 100 kr

en ormekur koster fra 120-180 alt afhængig af hvor man køber den.

sammenlagt vil jeg tro at du kan få det hele ordnet for omkring 1800 kr incl tandraspning vel at mærke hvis det hele bliver ordnet samme dag.

hilsen berit
at sætte sin ven på prøve er
det samme som gerne at ville
af med ham.
G.E.Lessing
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider