Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

feder rasp halm?
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 17:18

hey..

jeg har en lille pony som

helst ikk skal blive for fed.

spørgsmål:

er der godt at give den raps

halm eller feder det?

knuz her fra

0
0
Svar på denne tråd

Rapshalm
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 17:29
Jeg tror ikke det er meningen, at de skal spise rapshalm. det eneste det bruges til i forbindelse med heste, er vist som strøelse (fintsnittet).
0
0
Svar på denne tråd

hmm jamen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 21:05

øhh jamen problemet er bare at min hest gerne ville æde det men hvis det så feder ville jeg jo ikk give hende det.. hehe

kuzZ

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 19:00

Du må endelig ikke lade din hest spise rapshalmen - det er alt for groft i strukturen til at hestens mave kan klare det, du risikerer bare at stå med en grum kolik.

Der er heste der syntes at rapshalmen er guf - men det er altså ikke sundt for dem. Det er meget bedre for hesten hvis du supplerer dens hø med noget godt vårbyghalm. (byghalmen feder ikke men kan godt få hesten til at se lidt vommet ud)

Hvis hesten grovæder af halmen, så kunne det være en ide at supplere dens foder med roepiller - det giver en masse fibre og en god mæthedsfornemmelse. Du kan faktisk skifte 1 kg havre ud med 1 kg roepiller, men hvor 1 kg havre fylder et par liter fylder 1 kg opløste roepiller nærmere 8 l, hesten føler sig mæt og har noget at gumle i i længere tid.

Hvis du mangler noget vejledning i at bruge roepiller er du velkommen til at spørge løs - ellers findes der oseaner af tråde herinde netop om roepiller.

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Rapshalm
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 19:05

er absolut ikke foder!!!

Du skal give hø eller wrap, ALTID. Og så kan du supplere med alm byghalm.

Bimboe

Medlem af "Roepiller er GUD"-klubben.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har to som ÅD
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 23:12

rapshalmen da vi prøvede det, i stride strømme - trods 15 kg wrap og roepiller hver dag...det feder ikke og de fik ikke kolik, men det er alt for dyrt til at æde...så forbruget var alt for højt og jeg droppede det igen.

Den ene åd også tørv i starten og det døde hun altså heller ikke af, det står hun stadig på.Og hun får stadig sine 15 kg wrap til natten og har grovfoder ad libitum på vinterfolden.

Eva

0
0
Svar på denne tråd

hmm? hvad?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 19:36

hmm nu kan jeg ikk finde ud af hvad jeg skal tro på..?

hmm tror bare jeg dropper det for en sikkerhedsskyld..

men tark for hjælpen..

hvor meget sys i jeg skal give hende af hendes havre og hvis jeg nu prøver at give hende roepiller?

knuZ

0
0
Svar på denne tråd

hvor meget...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 22:57

Hvor meget havre får hun nu? Og hvor meget hø/halm? For at give dig et kvalificeret bud er det nødvendigt at vide hvad hesten lever af nu.

Du må gerne skrive en besked til mig, så svarer jeg nok lidt hurtigere

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

HVad fodrer
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 07:49

du med? Og hvad er det for en hest/pony? Hvad laver den? Og hvor gammel er den?

Bimboe

Medlem af "Roepiller er GUD"-klubben.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider