Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Flere spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  07-06-2003 16:51
Ja så er jeg her igen med flere spørgsmål om fodring ;-D

Jeg skal måske låne en araberhoppe på 5 år, som i de sidste 3 år ikke er blevet fodret med andet end halm, valset havre og brød (!).
Resultatet er, at hun ikke har fået de nødvendige ting. Dette vil jeg selvfølgelig gerne lave om på, så jeg er ved at finde ud af en masse om fodring.

Der hvor hun skal opstaldes (hvis jeg låner hende) vil hun blive fodret med wrap, havre og tilskudsfoder (jeg ved ikke helt endnu hvilket foder der her er tale om).

Når hun ikke har fået de nødvendige ting i så lang tid, så skal hun jo sikkert have en hel del ekstra nu, eller hvad?

Nu er mit største spørgsmål så, om jeg kan give hende foderkalk/-kridt som ekstra tilskud for at styrke hendes knogler nu hvor hun kommer i træning igen (har stået stille i 1-1½ år)?
Hvis ja, hvor meget skal hun have (er ca. 140 cm. i stang og vejer vel 475 kg.)? Hvor lang tid skal hun have det (nogle få måneder eller hele tiden)? Og hvor kan jeg købe det billigst uden at det går ud over kvaliteten?

Jeg regner med at hun skal have ekstra E-vitamin og måske biotin (hendes hovkvalitet er ikke den bedste, men jeg har fundet en god smed).
Men er det andet som ville være godt at give hende?
Har overvejet om Glukosamin kunne være godt?

Tak for jeres store tålmodighed med min uvidenhed... :-) Men man bliver jo ikke klogere hvis man aldrig spørger om noget ;-D

På forhånd tak.
Vrinsk fra Lilar.
Nobody is perfect - I'm nobody ;-)

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

Skriv en besked i min gæstebog - så bliver jeg glad :-)

0
0
Svar på denne tråd

Pas på med det.
Forfatter: 
Dato:  07-06-2003 18:51
Du kan ikke fodre hende med alt det nu og så forvente at det kompenserer for alt det hun ikke har fået. Hesten kan ikke optage det ekstra du vil give hende. Se tiden an, og hvis der er tale om et godt kraftfoder burde det ikke være nødvendigt med andet til at starte med.
Biotin kan selvfølgelig være en mulighed, men snak med smeden om det. Det lyder som en god foder kombination der hvor hun skal hen, så det skal nok gå.

Og husk, hvis du først begynder med diverse tilskud, kan det være svært at stoppe igen.

Men held og lykke med hende.

Mvh Lene

besøg den hjemmeside jeg laver for Fyens Rideklub.http://www.fyens-rideklub.dk
0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen!
Forfatter: 
Dato:  07-06-2003 22:05
Roza bliver (HVIS det går i orden) "min" første hest som jeg selv har ansvaret for, så jeg er meget forhippet på at hun skal have det bedst mulige, netop for at kompensere for hendes dårlige tid.
Det er derfor jeg så gerne vil give hende det bedste af det bedste...
Men jeg prøver i første omgang at se hvordan det kommer til at gå...

Men du skal i hvert fald have tak for hjælpen :-)

Vrinsk fra Lilar.
Nobody is perfect - I'm nobody ;-)

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

Skriv en besked i min gæstebog - så bliver jeg glad :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider