Ja så er jeg her igen med flere spørgsmål om fodring
Jeg skal måske låne en araberhoppe på 5 år, som i de sidste 3 år ikke er blevet fodret med andet end halm, valset havre og brød (!).
Resultatet er, at hun ikke har fået de nødvendige ting. Dette vil jeg selvfølgelig gerne lave om på, så jeg er ved at finde ud af en masse om fodring.
Der hvor hun skal opstaldes (hvis jeg låner hende) vil hun blive fodret med wrap, havre og tilskudsfoder (jeg ved ikke helt endnu hvilket foder der her er tale om).
Når hun ikke har fået de nødvendige ting i så lang tid, så skal hun jo sikkert have en hel del ekstra nu, eller hvad?
Nu er mit største spørgsmål så, om jeg kan give hende foderkalk/-kridt som ekstra tilskud for at styrke hendes knogler nu hvor hun kommer i træning igen (har stået stille i 1-1½ år)?
Hvis ja, hvor meget skal hun have (er ca. 140 cm. i stang og vejer vel 475 kg.)? Hvor lang tid skal hun have det (nogle få måneder eller hele tiden)? Og hvor kan jeg købe det billigst uden at det går ud over kvaliteten?
Jeg regner med at hun skal have ekstra E-vitamin og måske biotin (hendes hovkvalitet er ikke den bedste, men jeg har fundet en god smed).
Men er det andet som ville være godt at give hende?
Har overvejet om Glukosamin kunne være godt?
Tak for jeres store tålmodighed med min uvidenhed...

Men man bliver jo ikke klogere hvis man aldrig spørger om noget
På forhånd tak.
Vrinsk fra Lilar.
Nobody is perfect - I'm nobody
Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl
Skriv en besked i min gæstebog - så bliver jeg glad