Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

mug på wrap
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 21:38

hvordan er det nu lige med det der hvide muk som kan være på wrap.den balle jeg har nu har uheldigvis et par pletter og jeg har pillet det fra indtil nu,men så siger min kloge bondebror at det ikke skader,men at det er det blå,grønne og hvis det er helt sort der er farligt.har han ret ?.

Dorte

Ny håndsyet lædertrense sælges(se præsentation)

min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 22:29

Jeg ville nu ikke fodre mine heste med muggent wrap, hø, foder eller andet underordnet farven.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

mug er ikke hestefoder uanset farve men...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 22:42

Nogen siger man skal smide hele ballen ud.

Jeg piller det fra hvis der er mugklatter, det har jeg gjort i 5 år nu, det er der ikke sket noget ved.

Jeg viste noget af det til min dyrlæge, det var om foråret, og jeg havde nogen baller med sådan noget hvidt i, ikke centreret i "klatter" så det var svært at sortere det helt fra, han sagde at når det bare var så lidt skete der ikke noget ved det.

Jeg er ikke ekspert- dette var bare mine personlige erfaringer :-)

0
0
Svar på denne tråd

Bondebror..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 09:43

Mon din kære bror har kvæg? Køer spiser nemlig gladeligt wrap med lidt mug i, og det skader dem ikke det mindste.

Desværre er heste lidt mere fintfølende.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

Mug i wrap
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 10:02

Hvis det kun er hvide mugpletter og ballen ellers lugter ok, så fjerner du bare det og lidt af det der er omkring, resten kan godt bruges.

Ellers har din bror ret med hensyn til muggen.

Hilsen

Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville smide det hele ud
Forfatter: 
Dato:  01-02-2006 11:36

Hvis der er en mugplet eller andre særheder i wrappen, høet, halmen osv. kan du godt være sikker på at det også er i resten ballen i større eller mindre omfang. Jeg kasserer hele ballen når jeg finder skumle ting i den .

Måske er jeg lidt overforsigtig, men jeg ville nødig risikere en syg hest pga. uforsigtighed. Heste er i reglen meget sarte dyr, også hvad angår foder.

Weezer

0
0
Svar på denne tråd

Køer har nu heller...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2006 17:39

..ikke godt af mug, det kan eksempelvis få en drægtig ko til at kaste kalven (abortere). problemer med reproduktion hos kvæg (og får den sags skyld også får og geder) skyldes ofte dårligt foder..

0
0
Svar på denne tråd

wrap fra
Forfatter: 
Dato:  01-02-2006 21:33

anden leverandør !!

ja jeg har idag fået en balle wrap leveret åbnede den og den ser helt fin ud, dog lidt mere våd end det jeg ellers har brugt, jeg tog så hul af den fordi jeg ville køre hestene ind på den langsomt imens jeg stadig har af den gamle, men den nye her, jeg syntes den lugter en smule af ammoniak kan/må de godt det !?

som sagt der er ingen mug, den er fin grøn jeg har ikke givet dem noget for jeg er noget i tvivl med den lugt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider