Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hoppe + føl på spåner?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 08:45

Hejsa,

Hvad står jeres hopper med føl på? halm eller spåner? Jeg hører meget gerne om fordele og ulemper ved begge.

Mvh Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har altid brugt halm
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 08:49

i foleboksene.

Jeg tror bare det er en vane sag.

IMC
INDEHAVER AF VERDENS DEJLIGSTE OG MEST VIDUNDERLIGE GEMAL SOM SLET IKKE MERE ER TIL SALG.
0
0
Svar på denne tråd

Spåner...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 09:20

Min hoppe har stået på spåner hos mig fordi hun æder al halmen, og da føllet kom til og de skulle på stald - ja så stod de altså på spåner uden problemer.

0
0
Svar på denne tråd

Spåner
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 16:39
Min hoppe+føl står også på spåner, fordi hoppen ikke kan tåle at stå på halm. Det fungerer helt fint.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger halm
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 13:41

Dvs. min hoppe har stået på spåner indtil i torsdags, fordi det var nemmere at muge i. Nu har jeg så skiftet til halm for at hun kan nå at få en god tyk og varm bund til når hun skal fole i slutningen af marts.

Jeg har skiftet fordi jeg syntes det må være hyggeligere for føllet at kunne grave sig ned i halmen og putte sig. Nu er det jo stadig temmelig koldt når hun (krydser fingre for et hoppeføl) kommer til verden.

Desuden er halm billigere at bruge, og så syntes jeg det er enormt hyggeligt at gå og ordne halmboks, få stråene til at vende den rigtige vej, at der er et lige tykt lag over hele boksen osv. En spåneboks der fjerner du bare klatter og så er det det - kedeligt.

De 2 andre heste skal også over på halm i løbet af foråret. Nu har jeg først en masse spåner der skal bruges, og så skal vi prøve om den gamle han kan tåle at komme i halmen igen. Han har astma, men da han sidenhen er blevet pensioneret og ikke har problemer med det halm som ligger på folden, ja så er jeg rimelig fortrøstningsfuld.

Der er bare mere hygge i halmbokse - Det er bare min mening.

Helena

0
0
Svar på denne tråd

Spåner
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 12:12

Min hoppe står på spåner, og det gjorde hun også da hun skulle fole, det har vi så lært lidt af. For de spåner sidder ALLE steder på et nyfødt vådt føl, så næste gang må hun på halm imens hun foler og evt tilbage til spåner derefter. Da først føllet var tørt gav det jo ingen problemer, og føllet selv står også på spåner nu. Det er nemt at muge ud i, ikke så meget spild, og samtidig godt for de to allergiheste som stalden huser.

En Trakehner er en RIGTIG hest!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider