Dvs. min hoppe har stået på spåner indtil i torsdags, fordi det var nemmere at muge i. Nu har jeg så skiftet til halm for at hun kan nå at få en god tyk og varm bund til når hun skal fole i slutningen af marts.
Jeg har skiftet fordi jeg syntes det må være hyggeligere for føllet at kunne grave sig ned i halmen og putte sig. Nu er det jo stadig temmelig koldt når hun (krydser fingre for et hoppeføl) kommer til verden.
Desuden er halm billigere at bruge, og så syntes jeg det er enormt hyggeligt at gå og ordne halmboks, få stråene til at vende den rigtige vej, at der er et lige tykt lag over hele boksen osv. En spåneboks der fjerner du bare klatter og så er det det - kedeligt.
De 2 andre heste skal også over på halm i løbet af foråret. Nu har jeg først en masse spåner der skal bruges, og så skal vi prøve om den gamle han kan tåle at komme i halmen igen. Han har astma, men da han sidenhen er blevet pensioneret og ikke har problemer med det halm som ligger på folden, ja så er jeg rimelig fortrøstningsfuld.
Der er bare mere hygge i halmbokse - Det er bare min mening.
Helena