Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sadel til Haflinger?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2006 21:14

Hej Alle!

Hvilken sadel bruger du til din Haflinger?

Evt. erfaringer med bomløse sadler? Er der lavet nogle undersøgelser omkring hestens rygs tilstand efter flere år med en bomløs?

Mvh Nathalie

8-) Haflingerheste er det bedste 8-)

Vær mod andre, som du vil have de skal være mod dig
0
0
Svar på denne tråd

Hvis hesten
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 01:35

har en rund ryg uden noget særligt markeret landsemærke, som de fleste haflingere - så er en bomløs udmærket, så vidt jeg ved. Den kan så have en tendens til at glide lidt, men på sådan en hest er den helt fin (y)

Annuschka, som er en haflinger, absolut uden ryggrad ;-) går fint med en Windsor Elite dressursadel 'fit 4' (bred). Jeg ville nok foretrække sådan en, fremfor en bomløs.

Jeg har set heste blive kede af de bomløse (med der er jo også de heste, der ikke trives med en bom-sadel 8-) ).

:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd

her er en hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 16:56

Hej

Jeg har ikke selv haflinger, men synes de er skønne - har nemlig en islænder ...

Du kan gå ind på www.ingdams.com og der er en masse sadle, og special sadler til ALLE behov og hesteracer.

RID ISLANDSK HEST, DET ER BEDST...

HVER EN DAG, ER EN FEST...

Anna-Louise Wilk, medlem af Geysir og ejer af Fjalar fra Tornberg

0
0
Svar på denne tråd

her er en hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 16:56

Hej

Jeg har ikke selv haflinger, men synes de er skønne - har nemlig en islænder ...

Du kan gå ind på www.ingdams.com og der er en masse sadle, og special sadler til ALLE behov og hesteracer.

0
0
Svar på denne tråd

her er en hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 16:57

Hej

0
0
Svar på denne tråd

her er en hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 16:58

Hej

0
0
Svar på denne tråd

Wintec wide...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 17:29

Min kollega har haflingere og har haft mange problemer med at finde en sael til dem.

Hun har så prøvet wintec wide og den passer bare perfekt til hendes hest.

Ve ikke om det er noget for dig, men måske et forsøg værd.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2006 10:26

Til min haflinger ældste haflinger har jeg en Hubertus Flexline dressursadel og en Griffin kombineret sadel.

Jeg bruger mest dressursadlen og under normale forhold ligger den godt på hende, lige nu er hun dog lidt til den tykke side, så den glider derfor lidt på hende. Men hun er på slankekur, så forhåbentlig skulle den meget gerne passe optimalt igen indenfor nærmeste fremtid... :-)

Vinterknus fra Tine

og hafferlafferne,

:-D Flicka og Frigg :-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider