Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

For meget Wrap?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2006 15:34

Kan hestene få for meget wrap?? Eller stopper de selv med at spise når de har fået nok?

Jeg er for første gang begyndt at fodre mine heste med wrap, og de elsker det! :)

Mit spørgsmål er så bare om de kan få for meget? Jeg har en hest på 160 cm og en pony på 140 (som er i fol). De har fået så godt som fri adgang til wrappen og jeg kan se at de tilsammen spiser ca. 20-25 kg om dagen. Ud over det får de begge roepiller og tilskudsfoder i form af musli. De er begyndt ikke rigtig at gide deres roepiller. De spiser nok hvad der svarer til ca. 500 g roepiller i tørvægt, resten lader de ligge. Muslien spiser de helt op.

Skal jeg bare give dem mindre roepiller og lade dem spise wrap istedet, eller er det bedre at begrænse adgangen til wrap?

Ledige bokse i privat stald ved 8300 Odder fra juni 2006

8 km fra Odder, 15 km fra Skanderborg, 25 km fra Århus og Horsens. Se mere på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Wrap feder...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2006 15:48

Hej MiR.

.

Wrap feder meget så du skal nok være forberedt på at dine heste "ruller sig noget ud" efter nogen tid med de mængder de har adgang til nu - min egen DV på 550 kg fik også wrap ad libitum sidste vinter...det blev til henved 12-14 kg dagl. og han tog voldsomt på - jeg fik ham først pæn igen da det var ved at være sensommer... ...det var sørme en hård omgang at få de kilo af igen...

.

I år holder jeg ham strikst på 7 kg dagl. (fordelt over døgnet), ved siden af dette får han som dine også roepiller og müsliblanding (Brogården) + gulerødder...og han holder i år fint sin figur.

.

De bedste hilsener fra Mette

.

OBS : Lige nu tilbydes der opstaldning på Skovvang, Hadsten !!!

.

(se annonce på markedspladsen)

0
0
Svar på denne tråd

Mine æder
Forfatter: 
Dato:  26-01-2006 18:04

30 kg warp i gønet ca, en oldenborg, en shetter og en connemareblanding samt halm.

Derudover får de roepiller og RC.

Ingen er voldsomt overvægtige, og de tager heller ikke på. De regulerer selv deres behov, for de har stort set wrap hele tiden, uden vi går og fylder i kassen. Det de får om morgenen holder til aften og omvendt.

Bimboe

Godt Nytår til alle...

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej ...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2006 21:57

Min Fjordhest som jeg lige har solgt, fik alt det som hun kunne æde, og hun var pæn, hun fik også cool mix.

Min Frederiksborg få også alt det som han kan spise sammen med roepille og grøn salvimin og havre, så skær jeg ned på havre nu da han har fået mave på, men han bliver heller ikke redet lige nu pga sneen, men vi skal snart igang igen.

Ha´en god dag ;o).

Venlig hilsen Dorte.

0
0
Svar på denne tråd

Mine 2 Frederiksborgheste
Forfatter: 
Dato:  26-01-2006 22:49
... får alt det wraphø de har lyst at æde plus 5oog roepiller hver samt lidt musli og til sidst 4-5 kg gulerødder hver. De er flotte slanke. Hoppen lader af og til roeblandingen ligge og indtager i stedet wraphø. I den kulde stiger FE hvis de går ude.

"Man får hvad man gir`"
0
0
Svar på denne tråd

rationering
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 09:31

Jeg synes altid, at mine heste bliver for overvægtige, hvis jeg ikke passer på... så de har ikke fri adgang til wrap - de får 6-8 kg. wrap i døgnet, fri adgang til frøgræshalm på folden og halm som strøelse i boksene om natten. Derudover får de ca. 1-1,5 kg. roepiller pr. hest og noget kraftfoder to gange i døgnet.

Jeg har så heller ikke så meget wrap til rådighed, at de bare vil kunne tage for sig efter lyst, så det giver sig selv. Havde jeg mere wrap ville jeg nok forsøge en menu, der hedder mere wrap suppleret med roepiller og vitamin/mineral og ingen kraftfoder.

Der er også forskel på wrap... nogen gange går der måske 3 kg. (eller mere) på 1 FE andre gange kun 1,5-2 kg. Så det siger sig selv, at wrappen med mange kg. pr. FE kan de æde mere af...

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider