Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Flytte i løsdrift nu???
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 13:35

Jeg overvejer meget at få min pony i løsdrift...eller jeg vil gøre alt for at finde et passende sted til ham, sådan kan det også sige.

Jeg tænker bare på om hvis jeg nu finder et sted nu her i januar/februar kan jeg så flytte ham. Han står i en stor stald hvor der kun er halvt fyldt op. Den er forholdsvis kold vil jeg mene. Han er en haflinger blanding med godt med pels. Han er dog klippet på halsen men det er nogen tid siden nu og det er godt på vej ud igen. Han vil ikke blive klippet mere.

Vil i mene han godt kan komme i løsdrift nu hvis han bare får et vandtæt dækken på eller sådan noget? Eller er det overhovedet nødvendigt.

Håber på at få lidt feedback, jeg ved ikke rigtig så meget om det nemlig.

Mange hilsner Hanne

Præsentation er opdateret - Tjek den :P

Opdræt af marsvin i ensfarvet chokolade og kæledyr

Flere unger til salg netop nu

Ooooh Shine i light for every soul that ain't with us no more (Outlandish)

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 13:45

vel helt an på hvor mange timer den er vant til at være ude på nuværende tidspunkt.

Hvis han har en pæn vinterpels, skulle der ikke være nogen problemer i det, da han jo kan gå i læ og tørvejr efter behov.

super knus fra Helle

JEG SØGER EN HYGGE/LÅNEHEST

se under min ønskeprofil

0
0
Svar på denne tråd

udetimer
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 23:06

han er nok vant til at gå ude 4-5 timer hvis jeg skal være realistisk. Af og til bliver det nok 6-7 timer, men desværre ikke tit nok. Jeg ville gerne han gik ude meget mere nemlig.

0
0
Svar på denne tråd

vent...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 00:03

Min klare mening er at du skal vente. Det kan godt være at stalden er kold, men med de lave grader vi har nu og den blæst, så er vi altså nede på noget der ligner 20 minusgrader. Jeg målte en temp på minus 18 i går nat udenfor min stald. Det er altså lige meget nok at forvente at en hest kan gå fra 4-5 timer i kulden til en løsdrift nu.

Så min klare mening er at du skal vente til foråret. Der vil det ikke være noget problem for den at komme ud.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

du har...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 11:06

Du har nok ret Miki.

Han kommer bare ikke ret meget ud nu her hvor det er dårligt vejr. Det er jeg lidt træt af og jeg kan ikke rigtig ændre det med mindre jeg selv lukker ham ud ved 10 tiden og selv tager ham ind ved 16-17 tiden og må nok indrømme, at det er lidt bøvlet for mig når jeg har 4-5 km på cykel.

Men så må han holde ud denne vinter igennem :)

0
0
Svar på denne tråd

flere ting
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 13:45

Det kommer vel også an på hvilken løsdrift du evt. kunne finde til ham.

Nogen er jo deciderede stalde med to indgange hvor hestene kan gå ind på alle tider uanset deres rang, her ville en lidt kuldskær hest kunne stå inde i læ så meget den ville - især hvis folden dertil ikke er så stor - altså sådan at de andre heste alligevel altid ville være i nærheden.

Andre er mere primitive fx. et skur med en stor åbning i den ene side - godt nok i læretning, men alligevel - det vil være meget koldere sådan et sted, og måske er der store græsfolde til som lokker de andre heste væk, og "staldhesten" vil derfor opholde sig ude mere end den måske kan holde varmen til.

Der er mange for og imod ´er.

Hvis du fx. bare venter 2-3 måneder endnu vil det jo være meget nemmere :-)

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 14:01

Hej Hanne

Jeg ville ikke lukke en ny hest ind i min løsdrift på denne årstid.

De andre ville nægte ham adgang indtil han blev en del af flokken, så der kan let gå op til 14 dage før han ville få adgang indenfor.

Hvis løsdriften var med kun 1 hest + din, ville det ikke være et problem - men jeg ville dog vente til vi gik ud af den hårde nattefrost.

Dejlig dreng udlånes

Hellere bruges hos andre end stå og glo hos mig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider