Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Meget beskidt hale
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 21:08

Ja, så er der stævne næste weekend, og jeg har jo en rigtig dejlig gråskimmel, som bare elsker at være beskidt. Men hvad værre er, at hendes hale simpelthen ligner noget der er LØGN. Jeg har aldrig set den SÅ beskidt, og den har altså været beskidt, rigtig mange gange.

Ville selvfølgelig rigtig gerne vaske den, men desværre tillader denne årstid det ikke rigtig.

Så hvad vil I forslå?? Er nemlig bare lidt på bar bund

0
0
Svar på denne tråd

Vask den bare
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 22:23

min ene får vasket hver uge og den anden hver måned - også halerod om nødvendigt. De er helt hvide begge to og den ene gror til i skidt hvis ikke jeg vasker tit...så det har jeg gjort fra hun var et år. Boksen muges to gange dagligt - men hun er og bliver en skidt-suger.

jeg bruger varmt vand og tørrer godt - men du kan SAGTENS vaske den...

Eva

Kursus i cirkustræning og arbejde fra jorden

med Stefanie Jodeit lørdag d. 4.2.06 i Sorø.

Ridehus - boks til hesten- mad til rytteren. Endnu plads til ryttere uden hest.

Kontakt newtrition@dadlnet.dk

0
0
Svar på denne tråd

vask du bare
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 23:57

hvis du bare ikke bruger koldt vand og får halen tøret helt (vi bruger føntørrer til det sidste på vores hvide ponyer (altså halen, ikke hele ponyen)

men brug en shampoo til hvide eller skimler.

hilsen anne w

Stald Smokie
- et hjem for mishandlede heste
0
0
Svar på denne tråd

Du kan rolig vaske halen
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 00:36

men selvfølgelig ikke lukke den ud i frostvejr før den er helt tør.

Et lille fif til dig ( jeg har selv skimmel) når du nu skal til stævne/ skue / kåring og den rigtig skal være flot.

Når du har vasket den ren med alm shampoo, så giv den en tur med katteshampoo til hvide katte- den er lilla da der er tilsat blånelse, så lad dig ikke skræmme af det. Men du får en flot hvid hale ud af det. Det er også godt til sokker der trænger til et pift når hesten skal i " festtøjet ".

S.B.

0
0
Svar på denne tråd

HEj...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 16:42

HVad med det der med en blækpatron??

Er der nogen der har erfaringer med det?

Og hvad er blandingsforholdet???

MVH. Anne Katrine og Canso

0
0
Svar på denne tråd

en anden løsning.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 22:38

Altså vask af halen kan du sagtens på denne årstid, men det er jo knap så rart for hesten...

Jeg har købt et produkt hos Brogaarden.. en hvid flaske med blåt mærke, som er en slags pletrens til halen. Man putter det i, lader det sidde lidt og tørre så halen med et rent håndklæde. Jeg rensede min palominos hale forleden dag og den blev da også betydelig renere, men slet ikke så ren som den bliver ved vask.

Men jeg vil sige, at hvis man nu pletfjerner et par dage i træk, så kan det være at den kan blive fin efter et par dage igen.

Jeg skal nok prøve at huske at få navnet skrevet til dig.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider