Det skal siges at jeg de sidste 9 år er skvattet af 2 gange og det var så der jeg kom til skade. Den ene gang i ridehus under en bukketur over trekombination, den anden gang i mudder. Senest faldt jeg ikke af men blev væltet mens jeg trak hesten som blev bange for noget bagved og eksploderede. Det med kornmarken skete for 25 år siden... Så jeg synes ikke min statistik er så dårlig endda.
Jeg red jo ikke ud i mudder. Jeg rider aldrig i mudder. Jeg skridtede ned af indkørslen som er ganske sikker og af grus. Dyret har aldrig før (eller siden) forsøgt at smide nogen af.
Om det var fordi det begyndte at regne isregn og storme ligesom vi tog afsted, min nye raslende termodragt, skyderiet som startede på naboens mark eller den nye sadel som da han af sig selv satte i trav kom til at hænge skævt fordi han selv er lidt skæv til tider - det ved jeg ikke, men istedet for at stoppe som jeg bad om, så løb han afsted ud over brakmarken og lavede det vildeste bukkeshow inden jeg kunne nå at tage i tøjlen, han virkede fuldstændig væk for omverdenen, så da han begyndte at løbe i små cirkler, stadig bukkende, så valgte jeg at dratte af inden jeg endte på en hegnspæl eller under hesten.
Jeg forventer egentlig ikke at ryge af, men overvejede det som en service til min kære mand som jo ikke fortjener at passe mine dyr når jeg har ondt i ryggen.
Men det lyder umiddelbart ikke som om jeg havde haft glæde af den ved nogen af tilfældene. Og jeg planlægger ikke at gøre springkarriere.
:Pia