Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Wrap og frostvejr
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 09:10

Jeg mindes engang at have hørt noget om, at det ikke er godt at fodre med wrap i frostvejr. Det var vist mere end bare et par graders frost, men det har vi jo også jævnligt om natten for tiden.

Mit wrap er ret tørt, og virker ikke "anderledes" i kulden, men er det ikke godt for hestene alligevel? Jeg tager et par flager ind i stalden ad gangen, hvor der sikkert tit er omkring 0 grader (men dog koldt nok til at vandet er frosset), men selve ballen står ude i frostvejret.

Hvad gør I andre nu? Fodrer I med hø i stedet, eller tager wrappen ind i stalden, eller gør I ikke noget? Og hvor meget betyder det egentligt? Jeg kan godt se et problem i meget våd wrap, men er problemet det samme med tørrere wrap?

Håber der er nogen, der ved noget...

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 09:43

Hvor søren har du hørt dét

.

Det kan da kun være med meget våd ensilage-agtig wrap at frost kan blive et problem - jeg har ihvertfald aldrig hørt om det før !

.

Vores får deres hø og wrap indendøre, og får kun frøgræs når de er på fold 5-7 timer dagligt her om vinteren,- vi har p.t. ca 1-2 plusgrader i stalden så har ikke frost-problemet indendøre, men ved da at man mange steder fodrer fast med wrap i løsdrift vinteren igennem, frost eller ej.

De bedste hilsener fra Mette

.

OBS : Lige nu tilbydes der opstaldning på Skovvang, Hadsten !!!

.

(se annonce på markedspladsen)

0
0
Svar på denne tråd

Min wrap
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:38

ligger åben udenfor, i et skur vi har lavet.

Jeg lægger et par flager på en trillebør, og tager ind i stalden, men der er også frost.

De får det udenfor i en kasse, da de går i løsdrift.

Ingen problemos her

Bimboe

Godt Nytår til alle...

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk

0
0
Svar på denne tråd

ok...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 12:24

Ja, jeg kan jo selvfølgelig ikke huske, hvor jeg har hørt det. Og jeg har da også fodret ubekymret med wrap hidtil, men jeg har bare gået og tænkt lidt over det.

Men I har nok ret - det er formentlig kun ved det meget våde wrap, der er problemer.

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Wrap og kulde..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 08:59

Det er skam rigtigt nok. Hvis din hest eks har været på fold og er blevet godt kold nede i maven og så kommer på stald og spiser wrap kan det give gæringskolik. Mondea fik det i november en dag hvor hun havde løbet rundt på folden og bagefter stod og spiste kold jord, hun var derfor rigtig kold i mavsen da hun kom ind til sin wrap. Efter et par timer stod hun og hang og ville ikke ha sin aftensmad. Gæringskolik svarer til en maveforkølelse hos mennesker.

Karin

Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan

0
0
Svar på denne tråd

Til Karin...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 10:31

...joh, men det er jo en helt anden problemstilling du kommer med dér...og har jo ikke noget at gøre med om wrap må være frossen eller ej.

.

De bedste hilsener fra Mette

.

OBS : Lige nu tilbydes der opstaldning på Skovvang, Hadsten !!!

.

(se annonce på markedspladsen)

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke hørt om det
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 10:41

Jeg har heller aldrig hørt om det. Mine får altid wrap uanset vejret - ingen problemer der.

Hilsen

Daniela

90 % af alle fejl sker over sadlen

Kig forbi min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider