jeg har nu fodret med TM Müsli Speciel siden mulen begyndte at stå inde igen(det var i september). Og det går fint nok. Ud over det for han lidt hørfrø samt hvidløg i foderet.
Så får han 5 dL Betfor+1,5 L vand, og en spand gulerødder, og så er der stråfoderet.
Men, nu hvor han intet laver andet end at hygge lidt på folden, er vi så langt nede at vi bruger en sæk(20 kg) på omkring en måned. Dvs at han får under et kg om dagen.
Hvis jeg sammenligner med foderplanen her på HN står den til at han skal have et lille 1,5 kg dagligt.
Hvad skal jeg regne med??? Han er jo ikke tynd, og det er siden december han har fået så lidt som han har, og faktisk har han taget på i mellemtiden...
En anden ting er at da jeg trænede med meget, så brugte vi en sæk på to uger, så han fik omkring 1,5 kg. Og der var han også i fin form. På indpakningen står der at han skal have 450 g pr. kg grovfoder, og det får han jo ikke engang.
Forresten så siger udregneren i sidste eksempel at han skal have 3,5 kg.
Skal jeg fodre ham som jeg gør nu og s lade være med at tage den foderudregne så tingt???
For han ser jo godt ud...

Han har dog lagt sig noget ud siden... Billedet er nemlig to måneder gammelt...