Wrap, ensilage og hvad det ellers bliver kaldt er det samme, men det kan være lavet af forskellige ting og det er det du skal være opmarksom på, altså forskellige græsarter.
Hvis der i en balle findes døde dyr skal hele ballen altid kasseres ellers risikere du at hesten får botulisme (pølseforgiftning) Og ja det er rigtig at der er begrænset holdbarhed på dem, men hvorlænge skal jeg ikke gøre mig klog på.
Ja det er vel det samme, men jeg forstår måske ensilage som noget, der er ret vådt (til køer) og wrap som noget mere tørt (til heste). Holdbarheden er meget afhængig af vejret (temperaturen) og hvor våd wrappen er . Så det kan svinge fra et par dage, hvis der er varmt og til 2-3 uger, hvis wrappen er tør og der er koldt. Og ja jo mere tør wrappen er desto mindre risiko for pølseforgiftning så vidt jeg ved. Men det er jo da heldigvis sjældent det sker.
wrappens holdbarhed ved at pille den ud af plastikken og ryste den op. Og det har ydermere den fordel at man opdager eventuelle døde dyr og dermed kan undgå en pølseforgiftning.