Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvad er forskellen lige på ensilage og wrap
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 13:22

Er det wrappen der er mest fugtig og kan være farlig hvis fx en mus ligger død derinde og "gærer"...

Eller er wrap og ensilage det samme?

Er der ikke noget med at at når en wrap balle er åbnet skal den helst bruges inden for en uge??

Hvad er bedst at bruge?

tak for hjælpen, mvh

0
0
Svar på denne tråd

det samme
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 15:22

Hej

Wrap, ensilage og hvad det ellers bliver kaldt er det samme, men det kan være lavet af forskellige ting og det er det du skal være opmarksom på, altså forskellige græsarter.

Hvis der i en balle findes døde dyr skal hele ballen altid kasseres ellers risikere du at hesten får botulisme (pølseforgiftning) Og ja det er rigtig at der er begrænset holdbarhed på dem, men hvorlænge skal jeg ikke gøre mig klog på.

Håber du kan bruge det til lidt

0
0
Svar på denne tråd

Holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 16:00
Ja det er vel det samme, men jeg forstår måske ensilage som noget, der er ret vådt (til køer) og wrap som noget mere tørt (til heste). Holdbarheden er meget afhængig af vejret (temperaturen) og hvor våd wrappen er . Så det kan svinge fra et par dage, hvis der er varmt og til 2-3 uger, hvis wrappen er tør og der er koldt. Og ja jo mere tør wrappen er desto mindre risiko for pølseforgiftning så vidt jeg ved. Men det er jo da heldigvis sjældent det sker.
0
0
Svar på denne tråd

Man kan forlænge
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 17:44
wrappens holdbarhed ved at pille den ud af plastikken og ryste den op. Og det har ydermere den fordel at man opdager eventuelle døde dyr og dermed kan undgå en pølseforgiftning.

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider