Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

zoneterapeut, kiropraktor eller evt røntgen?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2006 19:20

Hejsa,.

Nogle der muligvis kan hjælpe mig?

Jeg har en pony, som nu har haft noget med ryggen(benene) i ca.1½ måned..

Dyrlægen mener det han har været oppe at slås, og er blevet ramt meget uheldigt i ryggen,.

Det ligger ikke i selve sadelejet, men bag ved..

det startede med at han i galoppen travede med bagbenene, det var det eneste der var at mærke og se.., så lod jeg ham stå i en uges tid,. longerede ham, og dte var ikke blevet spor bedre.,

jeg fik dyrlægen ud og kigge og mente så det ovenstående..

Lige i mens det hele gik frem ad og stort set var borte kom det desværre tilbage,.

og det undre mig, eftersom at jeg havde tjekket hans ryg og det så fint ud(mandag), fik han dagen efter en fridag(tirsdag).. og så onsdag var den helt gal igen,.

jeg vil nu prøve med noget zoneterapeut, kiropraktor eller evt. røntgen,.

er der nogle der har gode erfarringer med ligne? eller ved hvad der muligvis vil være bedst til dette tilfælde?

Kærlig hilsen laura

På forhånd tak! :)

0
0
Svar på denne tråd

kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  14-01-2006 20:07
Har lige skrevet et indlæg, hvor jeg står i næsten samme situation. Kan se du bor i Kokkedal.
- Har du mulighed for at køre ham? Snakkede med en af pigerne i min stald, der fortalte at der er arrangeret besøg af Tove Due i hendes gamle stald, og at der er plads til flere - jeg kan selvfølgelig ikke huske adressen, men kan undersøge det, hvis du er interesseret. :-)

Jeg har desværre ikke selv mulighed for at deltage, da jeg ikke har mulighed for at køre min derud..

Lady

Batman efterlyses! - Sort 3´er vallak, 128 stg, 4 hvide sokker, lille snip på underlæben, hvidt aftegn hver skulder. Født 10 maj 1995. Solgt fra Svendborg til Silkeborg 2002. Se præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

dejligt.,
Forfatter: 
Dato:  14-01-2006 20:18

Tove Due hvem er hun og hvad gør hun?

ér meget interesseret, og jeg har mulighed for at køre.. ikke såå let men det kan lade sig gøre :)

0
0
Svar på denne tråd

Tove Due eller Rikke Schultz!
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 17:43

Tove Due kan du læse om på hendes hjemmeside. Hun er dyrlæge og arbejder også med kiropraktik og akupunktur. Hun er utrolig dygtig, og hun har hjulpet mig flere gange med en af mine heste. Det vigtigst er bl.a. at hun kan gå ind og checke hestens skelet og mærke hvor det er, at den har skævheder og låsninger, og derefter vurdere om den kan hjælpes og "sættes på plads".

Men hvis du bor i nordsjælland, da kan du lige så godt benytte Rikke Schultz fra Hørsholm Hesteklinik, da hun arbejder med de samme metoder. Læs evt. hendes bog "Forstå din ridehest".

Jeg tror at de begge kan hjælpe dig videre med din hest. Ring evt. og få en snak med dem.

Held og lykke med helbredelse.

Mvh Helle

SeletøjsSalg - Seriøs og kvalificeret vejledning i køreudstyr. Speciale i små størrelser både inden for kørsel og andet shetlænder udstyr. Tlf.: 86 46 60 93.
0
0
Svar på denne tråd

www.dyrekiropraktor.dk
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 21:51

prøv at kigge på www.dyrekiropraktor.dk/andre.htm

hun er bare super go... helt seriøst

held og lykke May og triple x

0
0
Svar på denne tråd

Lad den stå lidt endnu!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 21:55
Har haft en lille pony med nøjagtig det symptombillede sidste vinter. Undersøgelse, bøjepprøver mv. så grelt ud. Hun havde nok spat! Tog hende til røntgen, overalt - ingenting at se. Et par måneder efter var det væk. Hun gik sammen med store DV'er og var sandsynligvis blevet puffet og skubbet med. Der har ikke været noget siden. Din dyrlæge har sandsynligvis ret.

Jeg ville personligst vente med en kiropraktor, og når jeg skal bruge sådan en, er det altid Charlotte Frigast, som er dyrlæge, og som laver de nødvendige forundersøgelser, FØR hun går igang med kiropraktikken.

Mvh Susanne
0
0
Svar på denne tråd

Rikke.
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:49

Rikke er ikke længere på Hørsholm. Hun er startet for sig selv som kiropraktor. Jeg kender ikke hendes nr. men hun var hos os for et par uger siden til to andre heste.

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Tove Due
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:06

Jeg har lige haft Tove Due ude til min hest og det er fantastisk hvad hun har gjort for ham.

Jeg har haft andre behandler på ham, fordi han bare ikke ville bruge hans højre bagben så godt som det venstre.

Ingen halthed eller utaktethed, men bare sådan ikke så aktiv bagi.

Efter at hun havde behandlet ham og der nu er gået nogle dage er han flyvende.

Det hele kom oppe fra nakken og blev behandlet med akupunktur og kiropraktik.

Jeg er dybt imponeret, og det at hun er uddannet dyrlæge men ikke er dyrer end dem som kun har en kiropraktoruddannelse syntes jeg også er et stort plus.

Her får man jo dyrlæge, akupunktør og kiropraktor på engang.

Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd

kiropraktik
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 20:56
hej lolas. ring til marianna bendixen. hun kan knogle og ledjustering samt akupunktur og akupressur. hun arbejder med heste og hunde med rygskader, muskelskader, benskader, træningsskader og genoptræning. stendyssevej 10, 4470 svebølle. men hun kan også køre ud til sine kunder. tlf. 28194079
0
0
Svar på denne tråd

1000 tak!
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 19:10

Tusind tak for jeres hjælp,. vil ringe og høre dem ad,. og se hvad de mener jeg skal gøre,.

der er gået for lang tid med det nu,. desværre,.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider