Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

svedig hest på fold
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 09:59

Er der nogle, der har gode råd ang. hvad man gør, hvis hesten er let svedig efter ridning, og man gerne vil lukke den på fold? Er det nok at give den et dækken på? Hvad gør jer, der har heste i løsdrift?

Jeg ville gerne ride om formiddagen, men så skal min tinker stå inde, indtil hun er tør og det kan godt tage noget tid da, hun somme tider sveder mere, fordi hun så er "alene hjemme".

Der er ikke tale om, at hun er gennemsvedig. Kun lidt der hvor sadlen har ligget.

Klassiske hesteportrætter laves på bestilling efter vellignende fotos.

www.sitecenter.dk/familiensommersko

0
0
Svar på denne tråd

Luk den ud
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 10:22

Hvis den kun er svedt i sadellejet ville jeg bare lukke den på mark.

Hilsen

Daniela

90 % af alle fejl sker over sadlen

Kig forbi min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det sker
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 10:43

der ikke noget ved, det har jeg selv gjort.

Det er mere hvis hun er meget svedig, især i lysken og under maven, at du skal være opmærksom.

Så skal hun have et dækken på så hun kan tørre. Ellers vil hun fryse og måske blive syg.

0
0
Svar på denne tråd

let svedig
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 11:09

Ja så ville jeg også bare lukke på fold. Jeg rider ofte selv om formiddagen, og det sker da, at min kommer til at svede lidt, selvom hun er ret korthåret.

Jeg lader hende som regel stå med et fleece eller ulddækken i den tid, det tager mig at ordne boks og blande foder, så er hun som regel så tilpas tør, at jeg "tør" lukke hende på fold med sit alm. vinterdækken.

Jeg forsøger dog at tilpasse min træning således, at den "hårde" træning ligger om eftermiddagen/aftenen, så hesten kan få et ulddækken på om natten i boksen.

Jeg ville aldrig lukke en meget våd hest på fold om vinteren.

Mvh Christina og Riga

Medlem af SAK og D.Å.H.M

(Jeg rider med gamacher, klokker, sadel, bid, sporer og pisk - hesten går med dækken og 4 sko - hvem sagde dyrplager??)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider