Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Skab eller mug??
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 18:56

Hvordan ser man med sikkerhed hvad det er??

Jeg har enorme problemer med min ene hoppe, og har af dyrlægen fået at vide at det er mug, hvilket jeg også selv mente. -nu var det bare sådan at den kære dyrlæge nærmest virkede bange for min hest, og synes ikke han kiggede meget på det.

Men altså, har prøvet alt muligt og synes ikke det virker, så måske er det skab?? -hun har nogen steder store sår og ellers er det bare sådan noget grumset halløjsa der sidder på huden..

Hun er ved at være ret hysterisk omkring sine ben, så nu overvejer jeg at få dr. dyr ud og bedøve hende (bare lidt så jeg kan få lov at pille) og så få klippet alt håret af og give det hele en omgang.

Hvis der er nogen der har mirakel råd er de også meget velkomne...

Med venlig hilsen en desperat jyde ejer...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 19:04

Stamper hun med benene ?

Klør hun sig på benene og evt. hale og man ?

"sparker" hun sig selv på benene ?

Så er det garanteret mider/fodskab

Hvad behandler du med ?

Brug Sebacil som fås på recept af dyrlægen. 1000 ml´s emballage koster ml 1000-1300 kr.

Brug 50 ml i 30-40 liter vand.

Gør benene våde HELT til skindet med alm. vand først.

Hæld blandingen på og gnid det ind i huden så godt du kan.

Lad det sidde uden at skylle efter.

Klør den sig i hale eller man, brug Frontline mod lopper til hunde i sprayflaske. Det fås i håndkøb hos dyrlægen. Sørg for det kommer ind til huden i hale/man - så stopper kløen med det samme.

Mvh Christíne

Natural Shirehorse
www.dreampics.dk

Beskæring - specielt problemheste - IKKE Strasser/barfods-princip

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 19:09

Synes ikke hun klør sig så meget som hun har gjort før. Hun har ellers både sparket, stampet osv. en del, men hun har fået en indsprøjtning ved dyrlægen, som så ikke har taget det på det sidste ben. Men det er også virkelig slemt.. -nu har jeg det problem at hun har MEGET arvæv fordi det ikke er blevet behandlet ved tidligere ejer, så det er svært at komme ind til.. Nu er der jo sår, så vil det svide det du nævner? -for så vil hun ikke være med. hun er blevet meget øm overfor sine ben.

Er der ved skab sår at se eller er det forskelligt??

-tak for hjælpen..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider