Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ENDELIG TØVEJR !!!
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 00:22
ENDELIG TØVEJR...3 laaange uger med frossen jord og tung sne i lange baner forsvinder nu som dug for solen... ...slut med slæb af vand i vandkander til foldene, ubehjælpsom trillebørkørsel til møddingen på humblet issne-stier, snestylter under hovene på hestene, overforsigtig ridning... ...er jeg den eneste hesteejer der jubler og klapper i hænderne i takt med at sneen bliver til vand ??

De bedste hilsener fra Mette

.

OBS : Lige nu tilbydes der opstaldning på Skovvang, Hadsten !!!

.

(se annonce på markedspladsen)

0
0
Svar på denne tråd

Nej det er du ikke
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 00:37

Vi har også ventet med længsel på noget tøvejr, og nu er det endelig kommet. Det har jo næsten været forbundet med livsfare at trække hesten på tur i de sidste par uger.

Anita Osk Rasmussen

"vi er ikke alle lige, men vi er alle lige værdige"
"hellere lugte af hest, end bare at lugte"

0
0
Svar på denne tråd

Tøvejr
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 07:26

Nej du er ikke den eneste! Vandet i vores stald har værer frosset, så alt vand skulle hentes i køkkenet, med risiko for at falde hen over den isbelagte gårdsplads.. Ja tøvejret er kærkommen hos os, men kønt og lyst har det nu været..

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

nej det er
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 08:27

såmænd godt nok men med tø-vejret kommer også de mudrede hesteben og så selvfølgelig resten af hesten .. øv det hader jeg godt nok.

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

æv altså
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 08:31
er jeg den eneste der nød at hestenes ben var rene og pæne når de kom ind.. min stald er isoleret så jeg slæbte ikke noget.. savner allerede sneen.. nu skal de små skattebasser igen til at ligne mudderbunker
0
0
Svar på denne tråd

Foretrækker sne
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 08:49

Ja, jeg foretrækker nu også sne og frost. Dejligt rene heste, ingen mudder og sneen lyser op om aftenen så der ikke er helt bælg mørkt.

Det er kun de sidste to dage jeg har haft frossent vand, indtil da har der ikke været vandproblemer.

Og jeg fået skridtet en masse dejlige ture i sneen, og nydt det smukke sne-landskab.

Øv tø og sjap

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Godt og skidt
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 08:49
Jeg jubler nu også over tøvejret, jeg savner at se den bare jord igen, og ikke mindst at kunne køre med trailer igen. Vi har en 500 m lang grusvej som jeg ikke har haft mod til at forcere med en hestetrailer bagefter.

Men sneen har nu også været skøn - jeg har trænet mine heste ret meget faktisk, har fint kunne longere osv. på flad mark i halv dyb sne, og endda sent om aftenen uden lys, da sne og måne har lyst flot op.

Men lige de her dage hvor det hele er ved at smelte, da er det noget gråt i gråt, men den overgang må vi jo finde os i...

Og så lugter det jo en lille bitte smule af forår med plusgrader, herligt!

Winnie
0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 09:51

Jeg venter også spændt på tø, for jeg har forgæves i 1½ måned prøvet at finde et sted hvor jeg kunne købe mordax m.m. - vores vej er iklædt 5 cm blank is flere steder. Så jeg har slet ikke redet i år. På trods af at hesten for en gangs skyld er erklæret klar til det. (men han er sikkert skvattet på isen i mellemtiden, så jeg kun når at få en enkelt tur inden vi skal have fat i benbrækkeren...)

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man nu
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 10:32

kunne få det således: Sne = rene heste og så direkte til forår/sommer uden mudrede ben, ville det ikke være perfekt?

Jeg synes min hest har været mudret nok til resten af året, og det samme gælder hans dækken

Dog er jeg glad for, at vi nu kan komme i gang med træningen igen og ture i skoven.

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Til Pjemm...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 23:07

Mordax er blevet meget nemmere at få fat på idag...også over postordre...både Hööks og Rideudstyrslageret har ihvertfald.

.

.

.

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 00:02

Jeg synes også at det er dejligt at sneen er væk... Slut med glatte folde og stylter i hovene.

Den eneste ulempe er nok de "sændende" heste i ridehuset, når sneen skrurer ned ad taget...

VH. Christina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 07:18

Også, at det er dejligt, og det gør Silas bestemt også, for med hans 4 sko har han nærmest været Bambi på glatis, når han skulle gå på stykket til og fra folden. Faktisk så slemt, at han til sidst stod stille i døren og kiggede, fordi han var bange for, at gå ud

Så her jubles også.

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.

0
0
Svar på denne tråd

Marsil
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 07:47

Sjovt nok de to butikker hvor jeg har ventet hhv. 1 måned, for så at få brev om levering i februar, og 2 uger.

Isen nåede ikke at tø helt herude, og nu lover de ikke mere tø alligevel, så jeg håber du har ret.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 10:49
Det er baremega skønt at isen forsvinder :D men såå bliver det jo glat på markerne (ihvertfald lige nu) er det ikke rigtigt? meen det er nu bedere end sne og vi får højest sandsynlig snart lavet en ridebane lign. ting :D bare ikke med rigtig sand men heller IKKE med alt det der græs. vi må se hvad vi finder på :D
0
0
Svar på denne tråd

JEG VIL HAVE SNE
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 11:01
jeg nød da der var sne. især fordi jeg kunne komme ud og ride det er af en af de rigtig gode grund eved at have ne barfodshest. så lad os bbare få en masse sne igen..
0
0
Svar på denne tråd

Glad hest
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 11:18

Min unghest er også meget glad for at sneen og frosten er væk (han har jo måtte gå lisså forsigtigt på folden, og er blevet redet skånsomt af hensyn til føret.)

Så glad er han, at han tog sig en ordentlig bukketur med mig i går - er ellers meget rolig og fornuftig af en 5 års at være (halvt oldenborg)

Jeg plejer normalt at kunne sidde fast - men ikke i går! Ned måtte jeg, og bide i græsset (slog mig heldigvis ikke). Dyret var lige ustyrligt bagefter (kunne stå stille eller bukke - intet midt imellem), så vi måtte en tur ind på ridebanen og krudte af

Dét gjorde han så, vældigt! Utroligt, så højt op en hest kan få bagbenene!

Nåh, men da han var færdig, kom han hen til mor som for at sige:"Nu er jeg færdig - skal vi træne?"

Så det gjorde vi. Men hold da op, det tog lang tid inden mine lår holdt med at ryste.

Og nej, jeg er bestemt IKKE vant til at ryge af. Er røget af ham 1 gang før, og max. 5 gange i alt i de 5 år, jeg har redet.

Er noget øm i skroget i dag. Næste gang bliver han krudtet af, INDEN jeg sætter mig op - i hvert fald indtil jeg ser, om den energi er kommet for at blive!

Gitte

P.S. Man når lige at tænke:"Det var dét - ny hest!" Meeen, som min mand siger (han rider IKKE!!! ):"Man kan jo ikke blive sur på en hest, bare fordi den er glad!" JA, TAK - men det er jo ikke DIG, der skal prøve at holde sig fast, vel?

P.P.S. Gucci blev hverken straffet eller skældt ud, tværtimod fik han nus på mulen, da vi var færdige. Han er trods alt en MEGET sød unghest

Udstyr til salg, bla. Kieffer lædergjord 125 cm., bid str. 12,5, gamascher str. cob og pony, tykke underlag. BYTTER gerne til tredelt bid str. 13,5 gerne HS og gerne muffebid, ulddækken str. 135-140 m.m.
0
0
Svar på denne tråd

Pjemm...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 13:42

Hold da op, det var dog utroligt...

.

Kan din smed egentlig slet ikke hjælpe dig ???

Jeg mener...det er jo da ham som laver gevindene i din hest´s sko...så burde han jo da egentlig også kunne levere mordaxene dertil...

.

.

.

0
0
Svar på denne tråd

savner sneen
Forfatter: 
Dato:  14-01-2006 01:25

Jeg synes, det er ærgerligt at sneen forsvinder. Vi har indrettet os med mordax og snesåler, så vi har kunnet ride ud ad den isede vej og i skoven alle dage/nætter (y)

Og når der ligger sne, så kan vi ride i skoven om aftenen/natten og endda både trave og galopere, fordi det bliver meget lyst med sneen (y)

Uden sne må vi nøjes med skridtture (n)

Men , hvis det bliver rigtig tø, kan vi måske snart bruge banen igen - det er også godt (y)

Barfrost er det værste (n)

:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider