Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ringorm....
Forfatter: 
Dato:  31-05-2003 18:41
Hej alle sammen!
Jeg tror at min plag på 2 år har fået ringorm, jeg ved at heste kun kan få det en gang i livet. Men kan en hest så være smittebære af ringorm???
Der har været en del udskiftning i hesteflokken her på det sidste, så jeg tænkte at han ku ha fået det der.
Er der nogen der har et godt råd til hvad jeg kan vaske hans ting i???
jeg har nemlig fået noget til at vaske hesten i, men man skal vist vaske hans ting i noget andet.
Hilsen Karina.
0
0
Svar på denne tråd

Et forslag...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2003 20:50
Nu er jeg langtfra ekspert, men Virkon S er et desinfektionsmiddel som er hammergodt... Vi bruger det på skolen (landbrugsskole) til forskellige ting. Hvad det kosater har jeg ingen anelse om...
Håber du snart "får bugt" med ringormene.
Så vidt jeg kan huske, så kan heste godt få ringorm mere end en gang, men jeg er ikke helt sikker...
Du kan prøve at søge efter kl. 23, hvor du kan søge længere tilbage... Så vidt jeg husker var der en tråd om dette emne for et par måneder siden...

Vrinsk fra Lilar.

Nobody is perfect - I'm nobody ;-)

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

Skriv en besked i min gæstebog - så bliver jeg glad :-)

0
0
Svar på denne tråd

Heysa.. ang dit spørgsmål af ringorm!
Forfatter: 
Dato:  01-06-2003 08:59
Ang. ringorm hos vores kvier ved jeg at vi bare lader dem være (hvis de altså har nogle) så de ik kommer i kontakt med andre køer for det kan nemlig smitte og det kan komme igen hvis det ik er helt væk..

Mon det ikke også er sådan til heste?

jeg ville sørge for at holde strigler, underlag osv adskildt fra hinanden så man er på den helt sikre side..

Håber du kan bruge det til noget

MVH
Sandra C
>>Forsvunden pony efterlyses - Dejlig stald/sved/transportdækken str.135 - Springsadel 16/17 søges - Se det hele på min præsentation "SÅ GØR DU MIG GLAD"
0
0
Svar på denne tråd

Smitter...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2003 12:55
ganske rigtigt - også til mennesker og andre dyr, så du skal være meget omhyggelig med at få vasket fingere og tøj.

Som regel får de kun ringorm en gang, men da der vist er forskellige typer for ringorm kan de godt få det flere gange.

Hermed link til info om ringorm - der står også hvad du skal behandle med og vaske strigler i.

Hilsen Rikke

Hjemmeside

TIL SALG
Heste-ting - Møbler - Lamper - Tøj str. 40-46
Se på min hjemmeside under "Salg"
Velholdt Caprilli Olympia - combisadel til 2700,-

0
0
Svar på denne tråd

Behandl dem....
Forfatter: 
Dato:  01-06-2003 20:22
da de som sagt kan smitte til mennesker, da det er en lille svamp, er det ikke let at vide hvor mange din hest når at smitte!!
Ringorm er i sig selv nok ikke så alvorlig - men skal alligevel tages alvorlig, fordi den er ret SMITSOM! SÅ I er nødt til at kontakte en dyrlæge og få startet en behandling, så hurtigt det kan lade sig gøre. Men regn med at hele flokken kan være smittet! og at mindst ½ af den der har haft kontakt med din hest og dens tilbehør!
Du skal IKKE rører ved de steder på hesten hvor svampen sidder uden handsker - så anskaf din en kasse gummihandsker, eller kan du være stensikker på at blive smittet selv.
Det er rigtig, at man kan lade den gå ubehandlet - så forsvinder det efter 2-4 mdr, men det er bestemt ikke anbefalelseværdigt - og da slet ikke på heste, som er så meget i menneskehænder, at man riskierer at få smittet alle i stalden + deres familier mm. hvis man ikke passer på. Og så er det jo lige pludselig en dyr fornøjelse at behandle sig ud af sygdommen. Jeg kan lidt bedre forstå det på eks kødkvæg, som man sætter ud på marken og ikke klapper eller kæler med eller for dens sags skyld rører ved i flere måneder - men heller ikke der synes jeg, at ringorm skal passerer ubehandlet forbi. Jeg er heller ikke sikker på om de må have ringorm, når de skal slagtes??
Så nu har jeg vist "malet fanden på væggen" nok - men se nu at få det behandlet - for din egen og dine omgivelsers skyld om ikke andet!
Mvh P
0
0
Svar på denne tråd

Min har os haft det...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2003 18:48
Jeg gav hende Imaverol... Det virkede meget godt... Men hesten skal vaskes første gang på hele kroppen... og ellers bare på de steder det er... Jeg fik det også selv... Men brugte noget der hedder Lamisil (hvis du nu skulle få det)...

Krams fra
mOzZe... >o<

Monty Roberts: Sig ikke til hesten den skal, spørg om den har lyst...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider