Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hø!!..nu skifter jeg over..
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 19:08

Hejsa alle som kigger ind.

Jeg er bare træt af det. Her bestiller jeg godt hø og har ialt købt 6 minibig baller, 2 af gange.

I starten var det perfekt.

Men den sidste balle er nærmest frøgræs.

Tykke stængler og tomme frøaks... ..

Og de stakkels heste roder rundt med det, i søgen efter det dejlige hø, som de plejer at få ..så det meste af "høet" ender tilsidst som ligge halm...

DET GÅR BARE IKKE!!!

Så nu tænker jeg på Dangrønt minibig baller, men jeg kan ikke finde prisen på deres baller.

-Og er høet eller lucernen bedst at fodre med?

-Og på deres side kan jeg læse om hø til køer, som skulle være længere i strået...Er det bedre??

Her tænker jeg på de heste som har fået spiserørs forstoppelse..

Hvor meget giver I Jeres heste af deres hø??

Og fodre I det ud på gulvet??

Mvh Gitte, som har givet aaalt for meget for den sidste balle "hø"

:-P Fræk, dejlig og elsket = Dano-gaardens Ice Cube :-P

Bomløs sadel KØBES!!
0
0
Svar på denne tråd

Dangrønt
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 21:28

Vi giver vores grønhø fra Dangrønt, der er beregnet til heste.

Hestene er vilde med det og det har altså en pæn længde.(Så vidt jeg husker er det længere end standardhøet, som man giver til køer..)

Vi giver det i en ekstra krybbe, der er hængt op til høet og de får ca. 4 kg. om dagen. (2 arabere)Og det er mere end rigeligt - det har en ret høj foderværdi.

Lucernen er også fin, men hestene vil helst have høet.

Da jeg købte i september gav jeg 2.306 for 2 bigballer (820 kg.) og det var incl. transport helt ind i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

grønhø
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 22:16

Hvad er grønhø?

Kan men få det nogle steder på sjælland?

Kan man bruge det istedet for hø/wrap?

Mit hø er nemlig heller ikke for godt. Har desværre kun wrap at suplere med et par mdr endnu.

Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

hejsa maiaM
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 22:40

Tak for dit svar..

Men nu sidder jeg lige og tænker på om vægten du har skrevet er pr balle eller ialt for de to baller du købte..

Og er det 4kg til to heste eller er det 4kg pr hest..

Ved godt jeg skal have det ind med skeer..

Mvh Gitte

:-P Fræk, dejlig og elsket = Dano-gaardens Ice Cube :-P

Bomløs sadel KØBES!!
0
0
Svar på denne tråd

Forbehold mod dangrønt
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 00:28

Der har været en meget grim sag angående døngrønt hø.

Hesten døde.

www.sitecenter.dk/stut...rdangrnth/

0
0
Svar på denne tråd

Mara_R
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 07:22

Jeg er lige nødt til at spørge:

- Det dangrønt hø, der omtales på det link, du giver, er det sådan noget kunsttørret, kortstrået hårdtpresset noget?

Fordi så er det sådan noget, som der udfodres på vores rideskole. Og det vil jeg meget gerne af med, for det støver noget så forfærdeligt!

MOR TIL KAROO, OG EJER AF JACOB KLAPHAT

Formand for en lokal

ponyafdeling af D.Å.H.M.

Men modstander af skarpe bid og hjælpetøjler!

0
0
Svar på denne tråd

Karolinemor
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 16:16

Jeg må være dig svar skyldig, for jeg aner det ikke.

Kunne bare huske alle de sager der var om dangrønt for et par år siden, og synes i havde ret til at kende til det hvis i brugte produktet.

Hvis du søger på google tror jeg det vil være til at finde.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 22:10

De får ca. 4 kg. pr. hest og de 820 kg. var for begge baller

Ja grønhø er hårdtpresset og i knap så lange stykker.

Høet er ovntørret, så der ikke er svampespore i det, som jo ellers er problemet - det er ikke støvet hestene bliver dårlige af, men svampespore.

Jeg har nu aldrig haft problemer med støv - der er snulder sidst på sæsonen, men det er også det.(og det er ikke farligt)

Jeg skilder høet ad, så jeg er 100% sikker på der ikke er presset noget skarpt ind - men det har jeg aldrig oplevet.

Jeg kyler ikke bare en klump i hovedet på hesten

Jeg kan kun varmt anbefale det. Jeg har set hoste-heste, der efter de har fået det hø (og andre ædringer) helt er holdt op med at hoste.

Prøv at se Dangrønts hjemmeside:

www.dangroent.dk/speci...efault.htm

Der er alle mulige undersøgelser mv., der er vældige gode.

Kender ikke den sag, der omtales. Jeg har aldrig haft problemer med dem. Hvis der har været noget - så er der nok også rettet op på det.

0
0
Svar på denne tråd

MaiaM.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 22:17

Hvis du læste hjemmesiden som jeg linkede til, ville du vide at der ikke er taget de store tiltag fra dangrønts side.

De undersøgelse som er vældig gode, vil du også kunne læse om hvordan de kom på dangrønts side vis linket.

Jeg ville ihvertfald overveje det nøje før jeg brugte lige deres produkt.

0
0
Svar på denne tråd

Maria R
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 15:10

Jeg har jo ingen grund til at overveje nøje om jeg vil bruge deres hø, når jeg har brugt det i mange år og kun har gode erfaringer.

Din skepsis er med henvisning til en sag om "en hest der døde", men mere ved ud ikke...skriver du.

Den sag du snakker om, er en sag om spiserørsforstoppelse, hvor ejeren havde haft problemer før. (så bør man vel tage sine forholdsregler...)

Hun har hængt Dangrønt godt og grundigt ud på sin hjemmeside.

(sammen med en mase andre firmaer - og sproget er ikke ligefremt pænt..)

Selv hendes egen dyrlæge kan ikke fastslå den korrekte dødsårsag, men angiver kredsløbssvigt.

Hendes dyrlæge har skrevet, at han har oplevet spiserørsforstoppelse, hvor der var klumper af hø fra Dangrønt.

Men som jeg også skrevet, så kaster jeg altså ikke klumper af høet i hovedet på min hest.

Jeg skiller det da ad - det bør enhver da gøre, når det er så hårdt presset.

Sagen er i øvrigt ikke afgjort, men kører så vidt jeg ved ved domstolene i øjeblikket.

Jeg har da også hørt om sager, hvor en hel hestestald døde pga forgiftning fra Wrap.

Derfor holder folk vel ikke op med at give deres heste wrap, men tager deres forholdsregler.

0
0
Svar på denne tråd

PS Maria R
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 15:17

Havde ikke set dit link.

Men vi snakker om samme sag.

Du ser den jo kun fra en side - hestejeren, der er dybt ulykkelig over at have mistet sin hest, hvilket jo er helt forståeligt.

Men selv ud fra hendes hjemmeside kan jeg ikke se 100%, at Dangrønt er synderen.

Et eller andet sted får jeg opfattelsen af, at én skal have skylden for hestens død og så fører hun nærmest et korstog mod Dangrønt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider