Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vaccination
Forfatter: 
Dato:  21-05-2003 16:19
Er der nogle der kan hjælpe mig, hvor længe skal en hest stå stille efter vaccination. Har fået så mange forskellige svar, at jeg er helt forvirret nu.
På forhånd tak.
Hilsen Kenny.
0
0
Svar på denne tråd

Re:
Forfatter: 
Dato:  21-05-2003 16:23
Jeg plejer at ride igen dagen efter. Det har min hest i hvert fald aldrig taget skade af.
0
0
Svar på denne tråd

Med det samme
Forfatter: 
Dato:  21-05-2003 16:31
Hvilke vaccine? Hvis det er influenza og stivkrampe, ka du i pricippet ride samme dag, men midre hesten har tendens til at reagere allergisk på vaccinationen. Ifølge min dyrlæge er vaccinerne efterhånde så gode at ma ikke behøver tage hensyn hertil, me jeg ville alligevel lige observere om hesten er helt som den plejer og ikke virker sløv og uoplagt. I så fald ville jeg også vente en dag med at gå igang. Derfor, hvis du vil være på de sikre side, så træk den en tur den dag den får sprøjten og rid de så let næste dag.

Tine
0
0
Svar på denne tråd

kenny
Forfatter: 
Dato:  21-05-2003 16:32
Den må gerne rides dagen efter, dog skal du undgå at den bliver meget svedt. Skovtur dagen efter, og så vil jeg mene hesten er i orden :-)

Lise Rohden
zatogi@hotmail.com

| Ham har jeg part på - Teglgårdens Felur |

En æra er slut. Amager Rideskole lukker - for altid :{-(. Har du tidl. været rytter på ARS, så SKRIV til mig om dine oplevelser dernede.
Når vi ikke får mere af stedet i fremtiden er fortiden trods alt rar at have...
0
0
Svar på denne tråd

Tja..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2003 16:32
Jeg har også hørt meget forskelligt. For en sikkerheds skyld plejer jeg at tage det rolig de første 3-5 dage efter vaccination. Dvs. jeg rider, men kun let og ikke så hesten sveder - og altså ingen undervisning!

Sidst sagde min dyrlæge god for denne måde.

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Må ikke blive svedt
Forfatter: 
Dato:  22-05-2003 10:26
Du kan godt ride samme dag, men hesten må ikke blive svedt den dag den er vaccineret og heller ikke dagen efter, ifølge alle de bøger jeg har læst, og det samme siger min dyrlæge.
Mvh,
Pajken
0
0
Svar på denne tråd

Hej
Forfatter: 
Dato:  22-05-2003 14:04
Jeg ved godt den ikke må komme til at svede men hvorfor må den ikke det??

Nutid
Datid
Surprise du er min for altid!
0
0
Svar på denne tråd

husk hvis du skal ride stævne
Forfatter: 
Dato:  22-05-2003 16:12
Husk hvis du skal til stævne må hesten ikke have været vaccineret indenfor 14 dage før stævnet iflg DRFs reglement

mvh

Anse
0
0
Svar på denne tråd

derfor
Forfatter: 
Dato:  22-05-2003 17:19
så har jeg hørt at den sevder vac ud af kroppen

spring rytter styre for vildt

En rigtig hest er en oldenborg.
(y) {>
0
0
Svar på denne tråd

Tager den med ro et par dage...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2003 23:30
Jeg plejer at ta den med ro 3-4 dage efter vaccinationen. Min haflingerhoppe blev vaccineret for 3-4 uger siden. Hunfik fri dagen efter og så skridtede jeg de to næste dage, for så at lave lidt let trav og galop på 4. dagen og på 5 dagen red vi som vi plejer...

Så tag den med ro i 3-4 dage efter vaccinationen, så er du på den sikre side. Skridt nogle små turer, så sker der ik noget, med mindre hesten er meget overfølsom for vaccinen...

Prøv at spørg din dyrlægen, han/hun ka sikkert komme med det bedste svar...

Knus Tine & haflingerdyret Flicka

*I'm not scared of dying I just don't want to*
- Robbie Williams

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider