Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvede som foder?
Forfatter: 
Dato:  18-05-2003 14:20
Jeg blev spurgt her den anden dag, om man kunne bruge hvede som foder til heste.

Det vidste jeg ikke. Jeg har aldrig selv fodret med det, (kun når det har været bagt (brød) ;-)). Jeg har heller ikke hørt om nogle som desideret giver deres heste hvede.

Jeg har dog ingen planer om at skifte, bare udvide min viden om heste fodring. Hvad sker der endentlig hvis man giver en hest hvede? For hvedeklid må de jo gerne få?
0
0
Svar på denne tråd

ikke så velegnet
Forfatter: 
Dato:  18-05-2003 17:32
Hvede er ikke så velegnet som havre og byg, da hesten ikke kan omsætte/fordøje det så godt, den nærmere teoretiske forklaring er der nok en anden der kan give bedre.
Dog kan de godt tåle det i mindre mængder, men det egner sig ikke som kraftfoder. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 00:48

.....fik en gang at vide, at hvede klumper mere sammen i tarmene på hestene. Og derfor var mindre egnet som foder til dem.

Engang for længe siden, var der også en herinde der skrev, noget om det, som jeg bare fangede, men lige hvem vedkommende er, har jeg glemt.

Her kommer hvad vedkommende skrev:

Af havre blir´ de magre.
Af hvede blir´ de fede.

Men ellers prøv at søge på ordet HVEDE, så kommer der et hav af indlæg frem.

M.K.H.
Else.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider