|
|
| Gå ude døgnet rundt? |
|
|
Hej allesammen,
Jeg vil gerne høre om eller hvornår I andre "derude" har eller planlægger at begynde lade jeres heste gå ude på græs døgnet rundt. Sidste år lukkede vi vores heste ud 2.e uge i Maj - men da var nattemperaturen lidt højere end den er nu (hvis jeg nu husker rigtigt...).
Som jeg kan se på vejrudsigten lover den kommende uge ca. 7 grader om natten. Er det OK eller for koldt?
Jeg vil gerne høre jeres meninger inden jeg tager en beslutning....
Vrinsk
Ellie & Tøsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| døgn græs |
|
|
Mine heste plejer at komme på døgn græs midt i april, uanset vejret... Hvis bare der er lidt træer, så de ka gå i læ, så er det helt fint.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når du syns |
|
|
Plejer at lade mine gå ude, når de ikke længere har lyst til at komme ind om aftenen. det plejer at være sidst i maj. Vær desuden opmærksom på, at har i heste der har let ved forfangenhed må de IKKE komme ud før sidst i maj/først i juni, hvor der ikke er så meget nærring tilbage i græsset
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest... |
| Forfatter:  |
Nanna |
| Dato:  |
16-05-2003 16:19 |
|
Hej.
Min hest har altid gået tidligt på dågnfold.
Så jeg er lige begyndt på det. Det er jo dejligt vejr og det er varmt nok om natten så hvorfor ikke bare starte nu??
Jeg tar bare min pony ind hvis det blir for koldt eller hvis det blæser/regner meget.
Men det har det jo ikke gjordt endnu...
Qnuz Nanna.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| døgnfold. |
| Forfatter:  |
Dorthe Hhansen |
| Dato:  |
16-05-2003 18:47 |
|
Hejsa.
Min hest er lige kommet på sømmergræs hele døgnet. det var meningen at de skulle på græs i sidste uge men folden var for våd.
Hilsen Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fra i morgen |
|
|
Hej Ellie og Tøsen
Vi har holdt nøje øje med vejrudsigten, og de lover at det bliver ret koldt i nat, men op til 10 grader i morgen nat, så der bliver vores ude.
Med venlig hilsen
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min har... |
|
|
Været på døgn siden 10 april, og det er gået fint. Hun har været inde en nat hvor det regnede sindsygt meget, men ellers har der ikke været problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet