Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

vil ikke spise
Forfatter: 
Dato:  05-05-2003 18:30
Jeg passer denne her pony, en welsh mountain på 29 år. Hun er glad og frisk, men hun har tabt de fleste af hendes tænder, så hun kan faktisk ikke tygge. Hun får så noget specielt mad som skal opløses i vand og bliver til en slags grød, det er også fint nok, men hun vil bare ikke spise det, hun tager et par mundfulde og så går hun. Jeg tror ikke det er fordi hun ikke kan li' det, for hun har før spist det med glæde.
Hun vil heller ikke spise gulerødder mere, heller ikke selvom de er revet i stykker.
Brød og æbler vil hun dog gerne spise, så hun lever nærmest af brød fortiden, men det er heller ikke altid hun gider spise det.
hun går på en fold med 3 andre heste og en masse græs, og hun spiser da også godt af det, nogle gange i hvert fald.
hun ser virklig forfærdelig ud, hun er fuldstændigt tynd, man kan se hendes ribben, hendes bagpart er helt trekantet og hun har store huller ind ved flanken.
Hendes hoved er også helt magert.
Men botset fra det her har hun det fint hun er glad og frisk og laver ballade som hun plejer. Men jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre med hende, for jeg vil jo så nødigt miste hende, og hun lever ikke længe sådan som hun ser ud nu.
0
0
Svar på denne tråd

Hej
Forfatter: 
Dato:  05-05-2003 19:51
Hvis jeg var dig, så ville jeg få en snak med hestens ejer. Sammen må I finde ud af hvad der er det bedste at gøre. Jeg vil foreslå at I ringer til en dyrlæge.

Når hesten ikke vil spise, ja, så er det ikke så godt. Jeg kan godt forstå det er svært for dig, men tænk på hestens bedste. Det er det bedste du kan gøre.

Men tal med dyrlæge og ejer af hesten og få evt. dr.dyregod til at kigge forbi og tage en vurdering af situationen.

Held og lykke med det.

Knuser

MariaHelena & Primmer
0
0
Svar på denne tråd

HYP og HeY
Forfatter: 
Dato:  05-05-2003 20:18
Hej. Jeg har et lille forslag. Det hjælper måske ikke, men det er da et forsøg. Jeg har en fjrodhest, som bruger meget energi, og spiser lige så meget som en varmblod. Han er stadigvæk spinkel, så det er vigtigt, at han får noget at spise. Vi har så også den fjordhest Silas, og de er meget tæt knyttet til hinanden. Nogle gange når Anton bliver lukket i boks for at spise, så spiser han fint. Lige pludselig vil han ikke spise mere, og begynder at traske rundt og småvrinske. Det viser sig, at han bare savner Silas, og når vi lukker ham ind, så kan du nok tro, at han kan spise op. Enten fordi han er glad, eller nok fordi han vil passe på sin mad. Bare han kunne se sin ven. Måske savner din hest sine kamerater når den spiser?

Det var hvad jeg kunne komme på. Håber det hjalp bare lidt.

Hilsen Kristina og Anton
0
0
Svar på denne tråd

ville prøve..
Forfatter: 
Dato:  05-05-2003 22:26
Ja jeg ville prøve at:

At give ham noget valset havre der har været igennem en melasse kværn! evt. putte lidt van på så det bliver til en slags "grød".. Det får min hest, da han havde MEGET svært ved at ta på.. Men nu er han dejlig rund.. Og Hestene er VILDE med det!! Kender en hest på min rideskole, ´som osse er MEGET kræsen! men hun spiser glædeligt og hurtigt dette! Jeg har selv smagt på det.. Altså, jeg sank det ikke, men det smagte faktisk Godt! (Y)

Så... Det er hvad JEG kan anbefale!!

Knuzz

;-DHeste Tossen Jose Med Den Dejlige Raffe! ;-D
2. Plad i HNJ`s højde spring!
Lykken er at ens pony har tillid til en!
Citat: MOI! ;)
Hey Tjek min HP http://pony.sundsdal.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider