Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Man og koder...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2003 10:51
Hej.. Ja, jeg må erkende det, jeg er en spasser til at klippe min hest...

I må hjælpe mig..

Altså, for det første, håret i koderne... Det ser jo ikke godt ud når det er takket, skævt og hvad det ellers kan være af grimme ting... Hvordan får i det pænt?!!

Og i går ville jeg ordne Amigos man... "Fint" tænkte jeg, "jeg river den...." Men, den er altså ret tynd, og syntes ikke jeg ville "tynde ud" i den...
Så jeg tænkte, "så klipper jeg den"... MEN dét gik helt galt, så til sidst måtte jeg alligevel rive den, og nu er den bare rigtig grim og ALT for kort... :-(

Hvordan skal jeg gøre det?? Det er jo synd for ham, at han ser dum ud... Og også lidt pinligt når folk spørger, hvad jeg dog har gjort ved ham :-P
0
0
Svar på denne tråd

hmmmm
Forfatter: 
Dato:  19-04-2003 11:44
Jeg er nok ikke den rette til at svare på sådan et sørgsmål, for min første tanke er: hvorfor lader du ikke bare være med at klippe og/eller rykke hans man og kodehår? Jeg synes det ser meget pænere ud når det gror naturligt, ok nu har jeg også ponyer af naturrace, så det er bare min opfattelse. men er der egentlig nogen grund til at gøre det, når det ovenikøbet bliver grimt? Intet ondt ment, jeg kn bare ikke se formålet med al den klippen og rykken..... 8-)

Gotlandsrusset er Sveriges oprindelige pony. En rigtig børneven med stor personlighed Se den danske avlsforenings hjemmeside her:
http://www.gotlandsruss.dk
;-)
0
0
Svar på denne tråd

mumling
Forfatter: 
Dato:  19-04-2003 12:04
Hej...

Jo altså... Jeg syntes bare ikke det er pænt til en Dv at have langt hår...

Og på min pony gik det også meget bedre, fordi han havde en tyk man, så derfor gjorde det ikke noget at han blev tyndet lidt ud....

Denne gang gik det bare ikke helt godt... Derfor...
0
0
Svar på denne tråd

Min måde
Forfatter: 
Dato:  19-04-2003 17:24
Hej!

ja, jeg har også en pony hvor alt får lov til at gro naturligt og en hest, som bliver trimmet lidt.

Koderne:

Jeg lader håret i koderne gro om vinteren for at beskytte dem, men nu hvor det er helt tørt, skal det af.
Det foregår bare med en alm. saks. Når saksen hele tiden bliver ført nedad - samme retning som hårene ligger, synes jeg ikke, at der kommer de grimme sakse-mærker.

Manen:

Jeg er ikke så stiv i at rykke man, og den skal nemlig heller ikke tyndes på min hyp. Jeg har anskaffet mig en lille kam, som er skarp mellem tænderne. - Dvs. at hårene faktisk bliver skåret over, når det når bunden af kammen, hvis du forstår..
Den er vist lavet til at trimme hunde med, men fungerer fint i manen på hyppen, selv om det nok ikke er den helt autoriserede måde at gøre det på..

Men det lyder til, at du tålmodigt må vente, til der gror lidt hår ud på din hest igen. :-)

Mvh Heidibr
0
0
Svar på denne tråd

...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2003 18:04

... En heste klipper er lige sagen så. Lige som vi andre går til frisør.

Jeg har godt nok selv et super kursus i at klippe hunde, så det må mine hyppere lide under.... :-)
Men har da heldigvis, indtil nu, kun fået ros, for det jeg har lavet ved mine egne og andres.

M.K.H.
Else.
ADVARSEL:

Aloe Vera skal ses som et supplement til dyrlæge behandling
og må ikke erstatte professionel behandling.
Vi anbefaler på det stærkeste, at man rådfører sig med sin dyrlæge, inden man giver sin hest, nogen form for behandling.
Aloe Vera produkterne som anvendes skal være stabiliserede og af en høj kvalitet.
Det er vigtigt at den Aloe Vera som bruges, er økologisk dyrket og fremstillet under farmaceutisk kontrol.
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2003 19:36
Mange tak for jeres svar!!! :)

Jeg har næsten lige været nede ved ham, og har set at det faktisk ikke er så slemt.. Et øjebilks panik tror jeg!!!! :)

Men det er alligevel nogle råd jeg meget gerne skal bruge!!!

Venligst Krista
0
0
Svar på denne tråd

klipning
Forfatter: 
Dato:  20-04-2003 10:28
Ang. koderne, så plejer jeg at løfte benet op og så klippe næsten helt op. Det plejer at blive pænt lige på min hest.

Mht. manen, så har jeg ofte det problem at min hest simpelthen hader bat få rykket man, så ofte blliver det en kombination af klipning og så rykker jeg lidt nogle steder, for at den ikke ser så klippet ud. Men når jeg gør det, så bliver hun rimelig korthåret, så jeg ikke skal gøre det så tit.
Jeg har så fundet ud af at hvis man gør manen kort og så sådan ret pjusket, så den nærmest flyver op når man rider, så ser det faktisk meget charmerende ud..

Mvh
Jenny

"mirakelkur eller erfaringer med SARCOIDER søges"
0
0
Svar på denne tråd

mankniv
Forfatter: 
Dato:  20-04-2003 10:30
jeg synes også en mankniv er en god ting på en hest hvor manen ikke skal tyndes for meget...

Ane

mere om Le trec
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider