Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Har et spørgsmål..
Forfatter: 
Dato:  13-04-2003 16:24
Min hest fik dårlig ryg, af og gå med dækken, da det sled hende meget på manke-kammen, og hun fik sår. Jeg tog det af hende, og hun fik fri en måneds tid af dyrlægen. Jeg er begyndt og træne med hende igen. Og kunne måske godt tænke mig og få dækken, på hende igen til vinter. Hvordan er de dækkener med hals, det ekstra stykke, der dækker manken?! Det snærer vel ikke lige så meget som et almindeligt skåret dækken, vel??
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  13-04-2003 23:40
Hvorfor i alverden fik hun sår?

Passede dækkenet hende ikke, det må endelig ikke være for stramt, husk at tjecke hende når det er sådan at hun strækker hovedet mod jorden. Er det for stramt vil du se det her.

Omvendt hvis det er for stort, vil det ligge og "køre" frem og tilbage og kan sagtens gnave hul. Tjeck med samme metode, er der en stor gabning -ja så er dækkenet for stort.

Vigtigt at finde den korrekte størrelse.

Er hun bare meget sensibel vil en dækkenundertrøje sikkert være en rigtig god ide. :-PJeanetteE som søger en skøn hest, gerne welsh cob, sec.D ell.F. Andre har dog ozze interesse!!

Hvis der er noget du virkl´i ønsker dig, så lad det flyve >o<kommer det ej tilbage -var det ikke bestemt for dig :-P
0
0
Svar på denne tråd

bimboe
Forfatter: 
Dato:  14-04-2003 08:27
Hejsa !

Jeg har en vallak som meget nemt bliver gnavet af hans dækkener, men sjovt nok sker det aldrig med de dækkener jeg har købt i Hööks ! De må enten have en god pasform el. materialet indeni må være blødt eller noget, prøv evt. et dækken derfra !

Jeg har et overgangsdækken m. ekstra stykke som går udover manken jeg skal af med, hvis det har interesse kan du sende mig en email el. en besked her på HN !

Mvh. Caroline
0
0
Svar på denne tråd

undertrøje
Forfatter: 
Dato:  14-04-2003 10:14
Hun har altid haft undertrøje på. Men den glider tilbage, den er lidt for stor. Men de findes vel kun i en størrelse??! Dækkenet passer fint til hende, har flere og de passer alle. Ved ikk om det er fordi hun har en høj manke, at dækkenet ligesom glider tilbage og lægger sig i spænd..?!smil til verden, og den smiler til dig.
0
0
Svar på denne tråd

...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2003 11:18
Undertræje eller få syet noget plys på...

Ive got demons inside me
and sometimes they need to speak..

~Dead_Bjork
0
0
Svar på denne tråd

undertrøje
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 20:50
Undertrøjer findes i mange forskellige størrelser.

Har set en del, der har brugt dækkener med hals, og min venindes hest bliver også gnavet af alm. dækkener. De dækkener med hals gnaver dog meget af manen af, men hvis man ikke skal til stævne eller det kan lykkes at gnaveriet stopper vil jeg foreslå at prøve et dækken med hals.
0
0
Svar på denne tråd

Klip!
Forfatter: 
Dato:  16-04-2003 00:52
Hvad med at klippe i dækkenet?

Du skal simpelthen bare klippe et stykke fra manken og ned mod bagparten op, og så zigzagge det på maskine. Så har hendes manke plads. Sæt evt. noget teddy-stof på? :-)

Lise Rohden
zatogi@hotmail.com

En hest på nettet er bedre end én på taget - medmindre det er en Knabstrupper, så må den bo i mit badekar! ;D
| En rideskole med sammenhold og de dejligste heste - www.amagerrideskole.dk |
0
0
Svar på denne tråd

wug ergodt
Forfatter: 
Dato:  16-04-2003 07:51
ja køb et af de dækner der kaldes wug dvs dem med højere hals udskæring... de kan ikke gnave på manken (dog af et af mine gnavet lidt af manan der hvor det slutter, men det er jo kun synsmæssigt)

Jeg kan anbefale Rambo/Horseware.... men de er dyre, men de holder flere sæsoner, det garanterer fabrikanten.

Karina

.
0
0
Svar på denne tråd

Dæknet passer ikke......
Forfatter: 
Dato:  16-04-2003 15:52
Hvis dæknet kan lægge sig op bag manken, så har det simpelthen for stor halsudskæring til din hest.
Nu da du ved du har problemet, skal du som det første gå efter et dækken der er skåret så lige som muligt fortil og for det andet, skal du når du prøver det på hesten tage fat oppe ved manke stykke og se om du kan trække det hen bag manken, hvis du kan det, så passer dæknet ikke til din hest.
Håber det var til at forstå - ellers må du lige sende mig en mail, så skal jeg forsøge at tegne mig ud af det :-)

Med venlig hilsen Daniela - Se min hjemmeside her

90% af alle fejl sker over sadlen.

Mangler du sommergræs nær Viborg/Rødkjærsbro, så skriv en mail til mig

0
0
Svar på denne tråd

tak
Forfatter: 
Dato:  16-04-2003 20:04
Tusind tak for alle svarene, jeg må bare prøve mig frem...!

smil til verden, og den smiler til dig.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider