Hvis hun er en madelsker, så prøv evt. at proppe hende med gulerødder mens smeden ordner hendes hove. Det kan godt aflede hendes opmærksomhed og dermed få hende til at koncentrere sig om maden i stedet for smeden og hvad han laver.
Min haflingerhoppe har også været meget strid, når hun sku ha smed. Hun endte som regel med at stejle når han stod ordnede forhove på hende, hvilket jo også var noget halv farligt noget. Til sidst endte det så med at hver gang smeden var der, sku hun ha bremse på. Så skiftede jeg smed, og han rådede mig til at fylde hende med gulerødder mens han arbejdede. Det gjorde jeg så og hesten stod pænt stille, mens han arbejde. Jeg begyndte så efter nogle smedbesøg med mange gulerødder, langsomt at trappe ned i mængden af gulerødder pr. gang og i dag får hun faktisk ingen gulerødder og hun står li så pænt, mens han arbejde. Nul bremse, nul skælden ud og ingen stejlen eller hoppen, det er sgu dejligt.
Prøv med gulerødder næste gang, sørg for at have en god portion stående klar ved hesten, når smeden kommer. Og stå så bare og proppe guf i munden på dyret imens, det kan være det hjælper
Held og lykke
Knus Tine
I kan se billeder af min super haflingerhoppe på min præsentation og husk li at smide en hilsen i gæstebogen

Transportgamascher købes, ska passe til en haflinger, få mere information her:
MarkedspladsenHaflingerhingst søges til bedækning, få mere information her:
Markedspladsen