|
|
| sadelmager? |
|
|
Hejsa alle.
Er der nogen der har erfaring,med sadelmager Dahlman,ved ikke om det er stavet rigtigt.
Han har butik i Kbh.
Håber meget på svar,da jeg skal til at købe sadel.
Hilsen Tanja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har brugt dem én gang. |
| Forfatter:  |
Camilla (Felur) |
| Dato:  |
08-04-2003 07:53 |
|
Jeg har brugt dem én gang til en opstopning og jeg var ikke tilfreds. Fandt huller i stopningen (efter reklamationstidens udløb...) og sadlen lå ikke ret meget bedre
For mig var det 1400kr. ud af vinduet og jeg solgte sadlen kort efter - for jeg kunne jo stadig ikke bruge den!
Sadelmager Rützau har jeg ganske vist ingen erfaring med selv, men jeg kender en del, som er rigtigt godt tilfredse. Når jeg senere skal have efterset min nye sadel, så bliver det ham.
Rützau sælger dog ikke sadler selv, men kommer ud og kigger på det, som du selv har fundet. Alliér dig evt. med en rideudstyrsbutik med sadelvogn. Fordelen er, at du så har en sadelmager, som ikke prøver at sælge dig den dyreste sadel, men den sadel der passer dig og hesten. Venlig hilsen Camilla (Felur)
Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige.
- Seneca -
Har du set Felurs hjemmeside? Nye billeder under 'Galleri' af Felur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| omvendt hos mig... |
|
|
ja jeg har så været utilfreds med Rützou og tilfreds hos Dahlmann og heri...
men det er jo med sadelmagere som med andre leverandøerer at vi har forskellige meninger.....
Første gang jeg mødte Rützou anede han ikke hvad vej en sadel skulle vende på dyret...........
Karina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er så svært |
|
|
..at bestemme sig,jeg skal have mig en sadel,jeg rider rundt i en gammeldags ponypude,og det er jo ikke lige optimalt. Hvor skal jeg købe min sadel,hvem skal jeg snakke med? Jeg er lost.
Håber at der er nogen der kan hjælpe,og som har erfaring.
Hilsen Tanja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej |
|
|
Der er ligeså mange meninger om disse sadelmagere som der er ryttere.
Jeg har prøvet Heri og Dalman, og jeg var glad for Heri. Der er andre jeg kender som ikke har haft gode oplevelser med Heri.
Det vigtigste er at du tager en ud der har et STORT udvalg af sadler (hvis vi forestiller os at de alle mere eller mindre er lige (in)kompetente) så er der større mulighed for at du finder en der ligger godt på din hest.
Rutzou er KUN sadelmager og sælger derfor ikke sadler.
God fornøjelse-.
MetteH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina |
|
|
Karina:
Kan du ikke lige beskrive den situation du nævner med Rützau. Du kan ikke have mødt Brian.
Jeg tror ikke på din historie må jeg indrømme.
Og fordelen ved at vælge en sadelmager der IKKE sælger sadler er at de er uvildige, det er Heri m.fl. ikke.
Engang jeg skulle have omstoppet min sadel hos Heri, sendte Jane en ung sød pige som lagde min sadel helt oppe på skuldrene af min hest. Jeg rettede hende så - piiiiiiiiinligt !! Jeg fatter ved gud grød ikke at jeg lod hende tage sadlen med. Jeg er heldigvis blevet klogere siden. Og sadlen lå ad helvede til, for at sige det rent ud, jeg klagede til Heri og den blev omstoppet igen, med samme kedelige resultat. Så henvendte jeg mig til Rützau og fik endelig omstoppet sadlen så den passede - og min hest havde ikke mere ondt i ryggen.
KatrineH Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot 
Springmateriel købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tattersal |
|
|
Ring til Peter Kragh Andersen fra Tattersal. Han har forretning både i Kbh. og Holte. Han har sammen med Topsport agenturet på de fleste sadler vi importerer til DK. Og han fylder gerne sin bil op med en masse forskellige sadler og kommer ud og prøver på dig og din hest.
mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| R |
| Forfatter:  |
Rikke5 |
| Dato:  |
08-04-2003 22:08 |
|
Jeg kan kun anbefale Rützou. Havde ham ude så sent som i går.
Med venlig hilsen - og lidt fis og ballade...Rikke5 Der er ingen virksomheder, der ødelægger miljøet for sjov - de gør det for penge!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror egentlig |
|
|
at Dahlman generelt har et godt ry, men de er osse tossedyre.
Jeg ville da prøve ham der kun er sadelmager, som en af de andre skriver, så er han da uvildig.
Gå evt. efter en brugt sadel af et godt mærke, det er jo ikke noget der sådan lige bliver slidt op. Start med at få ham til at komme forbi og kigge på din hest, så kan han fortælle dig hvilke sadler der kan ligge på den. Derefter kan du så gå igang med at finde en blandt dem han foreslår, som du osse godt kan lide at ride i.
Held og lykke med sadelkøbet
mvh
Lene

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har rigtig gode erfaringer med Rützau |
|
|
Vi har gennem årene haft flere forskellige sadelmagere, endda helt fra Australien. I senere år har vi dog brugt Rützau i Taastrup. Brian er rigtig god til det der med sadler. Og trænger dine ridestøvler til en forsåling eller eller lidt ny farve, så er støvlerne som nye efter, de har været hos 'foryngelseskur' hos Rützau. Min ældste datter var meget glad for sine 'nye' støvler efter, de havde været en tur hos Brian.
Gennem Jane hos Heri har vi købt sadler. Jeg ved ikke hvem der nu om dage ellers er hos Heri, men jeg har haft gode erfaringer med sadelkøb, hvor Jane har været ude.
De bedste hilsner, Lotte K. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine erfaringer |
|
|
Hejsa!
Jeg har fået stoppet min sadel op to gange. 1. gang benyttede jeg Rützou, 2. gang Tanja Lange!
Jeg kan anbefale dem begge to. Tilgengæld kan jeg absolut ikke anbefale Heri. Jeg havde Jane ude og se på en sadel, som var købt hos dem og pludselig ikke lå godt.
Meldingen var at hesten var "vokset" ud af den! Hun mente aldrig at denne kunne komme til at passe og mente at jeg skulle have en ny stübben - altså penge ud igen
Herefter fik jeg Brian Rützou til at se på min egen og den nye stubben sadel jeg havde lånt for at prøve. Han mente sagens han kunne tilpasse min egen hvilket klart ville blive det billigste.
Sadlen kom perfekt tilbage!
2. gang benyttede jeg Tanje Lange da hun var tættere på mig og hun var ligeledes dygtig og særdeles grundig. Hun vil gerne se dig ride i trav og letridning på begge volte for at observere hvor godt sadlen ligger til!
Held og lykke med valget og sadelopstopningen
Hilsen Bettina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Evt. kunne en fremgangsmåde være, |
|
|
at se på nogle sadler fra f.eks. genbrugsridebutikken i Nærum og så få Brian ud at checke om der er nogle af de sadler, som kan ligge korrekt på hesten.
Mod fremvisning af billedlegitimation kan man vist få lov, at låne sadler med hjem et døgn fra Genbrugsbutikken, og Brian kører ud om mandagen og tager omkring kr.200-250 for et besøg, hvis han ikke skal omstoppe sadlen, og hvis han skal omstoppe er prisen for besøget incl. i omstopningsprisen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har gennem vores hestefysioterapeut |
|
|
hørt om Tanja Lange og også læst om hende. Hun skulle også være god.
Det med sadler og heste er en 'svær ting'.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|