Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Rosenknopper
Forfatter: 
Dato:  02-04-2003 10:42
Jeg har et lille problem når jeg fletter...jeg synes ikke det bliver pænt nok! Formen på rosenknopperne er ok osv. men de sidder meget tæt. Når man ser billeder af heste har de tit sådan nogen meget runde, smukke rosenknopper med flere cm afstand i mellem. Jeg kan selvfølgelig lave de "gammeldags" kun med elastikker, for dem synes jeg godt må sidde tæt (sådan nogen der sidder oven på halsen), men nu er jeg altså blevet hel vild med de syede.
Min hest har en rimelig kort man, og den er ikke speciel tyk. Så er der nogen der kan svare på hvordan der kommer mere "luft" mellem rosenknopperne?? Eller er der nogen der bare har nogen forslag til hvordan rosenknopperne kan gøres pæne??
0
0
Svar på denne tråd

er det
Forfatter: 
Dato:  02-04-2003 11:24
ikke bare at tage man kammens bredde og samle en tot på midten,flette og så tage kammens bredde igen samle på midten på den måde får du en lige stor afstand imellem hver knop.

hilsen berit
at sætte sin ven på prøve er
det samme som gerne at ville
af med ham.
G.E.Lessing
0
0
Svar på denne tråd

Hm
Forfatter: 
Dato:  02-04-2003 12:36
jo kortere man, jo mindre mellemrum. Det afhænger jo af breden af totterne, hvor lange mellemrum der kommer og hvis hårerne så ikke er lange nok til at nå.......ja.

Men ellers vil jeg sige det samme som Berit :)

Hilsen Rikke
0
0
Svar på denne tråd

At flette man
Forfatter: 
Dato:  02-04-2003 13:08
Når jeg fletter med elastik, så plejer jeg bukke fletningen ned af, lidt ligesom en rosenknop. Så stritter de ikke i luften men ligger pænt henad halsen som rosenknopperne, det synes jeg ser pænt ud.

Caro

"A good horse is never a bad color"
"Horses never lie"
"Considering the horse" af Mark Rashid.
(Y)
0
0
Svar på denne tråd

Længere man.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2003 14:16

Lad manen vokse sig lidt længere. den skal ca. være 2-3 cm længere end "normalt" (en håndsbredde).

Mvh. Mette

If you weren´t born with it, you dont need it :-0,
0
0
Svar på denne tråd

når jeg syr
Forfatter: 
Dato:  02-04-2003 19:54
...plejer jeg at dele totterne ind så de er næsten lige så brede som manen er lang. og så skal manen være lidt længere end til almindelige fletninger.

Line og Tempo

-Subjektivitet er at aflæse et solur med en lommelygte
-Jo flere tæsk man får, des mere elsker man smagen af blod
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider