Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tredelt med plade?
Forfatter: 
Dato:  31-03-2003 11:14
Hej

Min hest har tendens til at lægge sig på biddet og gå snævert fortil. Jeg har snakket med en pige, der kendte hende fra før jeg købte hende, og da blev hun redte med et tredelt bid med en plade i midten - det skulle eftersigende ikke få hende til at lægge sig så dybt. Jeg rider med et todelt nu.

Har det den effekt?

:-) Thrine :-)

"Man bliver ikke en bedre rytter, før man har erkendt sine fejl, og kan lære af dem"
0
0
Svar på denne tråd

tredelt bid med plade
Forfatter: 
Dato:  31-03-2003 11:29
Jeg tror ikke det hjælper med et tredelt bid med plade. Biddene med plade er generelt hårdere i munden på hesten.

Jeg tror umiddebart du skal drive mere frem.

Hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

bid
Forfatter: 
Dato:  31-03-2003 13:45
De tredelte bid med plade blev oprindeligt lavet fordi man mente, de ville være blidere mod hesten fordi pladen skulle lægge sig fladt på tungen og dermed ikke genere. Men nu har man taget en slags 'røngten-videoer'af heste, der gik med forskellige slags bid på løbebånd, og der kan man se at pladen faktisk vender sig i munden og presser sin smalle side ned i tungen.

Men tredelte bid er ofte at foretrække frem for todelte fordi de todelte 'rejser' sig i munden og har det med at prikke hesten i ganen. Et tredelt kobberbid med rundt midterstykke klarede sig ret fint på 'røntgen-videoen'.

Til december udkommer der en rapport fra Michigan State University om bid. De har et stort research-center der hvor de forsker i hestens biomekanik og diverse ridemæssige ting og sager. De forsker som sagt også i forkellige bid og i hvordan de påvirker hestens præstation og humør.

De har f.eks. udviklet en dims, der måler hvor hårdt man har fat i tøjlerne og viser det real-time på en graf nede på kortsiden af ridehuset.

Venlig hilsen Julie
0
0
Svar på denne tråd

Pladebid....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2003 23:05
er vel egentlig mest til heste der lægger tungen over biddet.

Jeg har haft samme problem med min den ene hoppe, og så købte jeg et tredelt kuglebid, og det har haft en god effekt.

Jeg rider kun med kuglebiddet nu, har prøvet at skifte tilbage til alm. trensebid, men er nu gået tilbage til kuglebiddet igen, da hun går bedst på det.

1000 knus fra Rigal.

:-D Smil til verden, og den smiler til dig. Klap din hest, og den elsker dig. :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider