Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tilskudsfoder
Forfatter: 
Dato:  30-03-2003 20:15
Jeg har tænkt på om jeg bude give min hest noget tilskudsfoder.
Jeg købte hende for ca. ½ år siden. Da var hun meget tyk da hun ikke var blevet redet i over 1 år.
Jeg fik hend stille og roligt i gang igen, og nu da træningen er blevet lidt hårere tro jeg ekstra vitaminer var en ide. hun får i forvejen en havreblanding, hvidløg og slikkesten.

Synes I tilskudsfoder er en ide?
Evt. hvorfor noget skal det være?
Gerne pris og hvor det bla. kan købes.

Hun er forresten en oldenborg. Lidt kraftig men ikke ligesom de gamle oldenborger.

;-)Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar!:-)
0
0
Svar på denne tråd

blue hors feed complex
Forfatter: 
Dato:  30-03-2003 20:24
Jeg giver Wision Blue Hors Feed Complex. 5 liter koster 399 kr, det rækker til ca. 200 dage.

Det er et flydende fodertilskud, der indeholder vitaminer, mineraler, aminosyrer, biotin sporstoffer og gærekstrakt. Men man skal give foderkridt ved siden af for at opretholde den rette kalkbalance.

Jeg har fået lavet en foderplan hos http://www.horseconsult.com, det kan absolut anbefales, så er man sikker på at hesten får alt hvad den har brug for.

Marlene

- opstaldning søges i nærheden af Aalborg Ø / Vejgaard -

Weekend-passer søges til Wision, se annonce på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

tilskudsfoder
Forfatter: 
Dato:  30-03-2003 21:02
Tilskudsfoder er sådan set ikke noget hesten kun behøver når den er i træning, men noget den behøver altid, hvis den bla. fodres med kerne - da dette ikke er dens naturlige fødemiddel.
Jeg giver travo E sport som tilskud. De elsker det. Det koster lidt over 300 kr for en sæk, men man kan også købe en spand med en mindre portion. De får ca 100 gram om dagen hver - købes hos den lokale foderstof. :-)
0
0
Svar på denne tråd

i blander noget sammen....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2003 08:03
Tilskudsfoder er et energiholdigt foder man tilsætter korn til.

de tinge i andre nævner som Feed Complex og Travo er ikke betegnet som tilskudsfoder emn vitamin/mineralblandinger.......

Ogder er stor forskel på brugen i en foderplan.

Tilskudsfoder er ofte noget ehsten skal have 0,5-2,0 kg af pr dag.........
Og er er bla. proteinrigt. Og ofte også tilsat vitamin/mineraler så man slipper for at give extra hvis man dosere rigtigt/som producenten anbefaler.

Karina.
0
0
Svar på denne tråd

nåh ja...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2003 15:46
Nåh ja, ups. Feed Complex er selvfølgelig ikke tilskudsfoder. Ok, så ændrer jeg lige mit svar. Wision får Raket tilskudsfoder sammen med havre. Og så får han Feed Complex for at få nok vitaminer og mineraler og foderkridt for at opretholde kalkbalancen.

Marlene

- opstaldning søges i nærheden af Aalborg Ø / Vejgaard -

Weekend-passer søges til Wision, se annonce på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider