Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gjorden napper
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 16:10
Hejsa

Er der nogen herinde der har gode erfaringer med dressurgjorde?

Vi har en dressurgjord af mærket eskadron, sort med hvidt for, men den er begyndt at lave slidmærker / sår på ham, så vi skal have købt en ny.

Jeg vil gerne have jeres erfaringer med forskellige mærker, så jeg kan få købt en god gjord til hyppen.

Jeg ved godt, at jeg kan sætte lammeskind eller plys omkring gjorden, men det fjener jo ikke problemet, så det er nok bedre at investere i en bedre / ny gjord.

Jeg ser frem til nogle gode svar;-))

Puskin ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Hjælp
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 17:28
Jeg rider med en Bucas gjord, hvor den er lavet af ekstra blød gummi. Så måske er det noget? Der findes også Edskadron gjorde med indsyet lammeskind..Så er der kommet nye billeder på min præstationen.
0
0
Svar på denne tråd

Neopren-gjord
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 19:36
Det der virker allerbedst på alle de heste jeg har -eller har haft, er neoprengjorde. Det skal være af den type, som kieffer's, men efterligningen til ca. det halve (de koster ca. 450/220) er ligeså god.

Jeg har selv dressurgjordene med både 2- og 3 spænder, afhængig af hvilke sadler de bruges til

Jeg har andvidere set, at BR laver de samme gjorde i lang gjord. prisen var vist omkring 450,-

selv om gjordene ikke er faconskårne (de er lige brede i hele længden) så er de langt de bedste. De er simpelthen så bløde og afrundede i kanten af gjorden. De er nærmest "tunnel-formede"

Jeg har også en Wintec dressurgjord i vaflet neopren, der er faconskåret. Den er OK, den duer bare ikek til heste der er meget sarte (Og det er 2 af mine 3 !) Men den ligger fint og føles blød. Endvidere er den let at gære ren.

Prøv evt. at søg på neoprengjord eller lign, emnet har før været diskuteret.
MVH Anita
Jeg rider for min egen glædes skyld -og andres mening om vores formåen skal ikke tage glæden fra mig:-)
0
0
Svar på denne tråd

Rullespænder
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 20:25
Hej

Jeg er som Anita også tilhænger af neopren-gjorde (også den billige). Husk, når nu du skal købe ny gjord, så skal der være rullespænder på ellers ødelægger du hurtigt saddelstropperne. (Rullespænder vil sige, at der er et rundt stykke metal på det yderste af spændet som drejer rundt, når du spænder gjorden). Oftest er det en selvfølge, men faktisk så jeg fornyelig at Passiers neopren gjord (til 625 kr.) ikke havde disse spænder!

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres indlæg
Forfatter: 
Dato:  27-03-2003 09:33
Tak for jeres indlæg.

Jeg har fundet en Hubertus neoprengjord med elastik og rullespænder til 269,-, så den prøver jeg.

Puskin :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider